|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bmw e36 318 -91 15000mil Vid gaspådrag på 1,2,3 så är den ganska så kraftlös. Det är mellan 3000 och 4000 varv den rör på sig resten av varvtalen så låter den men rör sig inte. Kollade vid oljelocket idag och såg att hela locket var fyllt med vit gegga, även på stickan fanns det lite vit gegga. Det börjar bli dags för oljebyte och kamrems byte. Bilen körs bara korta sträckor. Så min fråga är vad är det för fel på min älskling? | |
|
Kolla om det finns olja i kylarvätskan. Då kan det vara topplockspackningen. Men det kan oxå vara så att vevhusventilationen är näst intill täppt eftersom du bara kör kortare sträckor så hinner inte motorn bli varm. Rengör den och byt olja + filter och kör sedan en längre bit typ 10mil så att motorn får bli riktigt varm och kolla sedan därefter om du fortfarande har geggan på locket. MVH |
|
|
Okey, Ska kolla upp detta. Oljebyte ska ske i nästa vecka. Hur gör man rent vevhusventelationen? Tack för det snabba svaret. |
|
| Kollade lite idag på bilen. Kunde inte hitta någon olja i kylarvattnet, men vevhusventelationensslangen var också väldigt geggig inuti. Sedan såg jag att det var en spricka i en slang som går till tomgångsregleringen. Så jag tog loss den och kollade, satte tillbaka men efter det hade sprickan blivit större så just nu går motorn väldigt ojämt. Blir att köpa en ny slang. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.