|
|
|
|---|---|
Verdi |
När jag tvättade bilen i helgen såg jag en lättare skrapskada på vänster bakskärm. Det är så pass att lacken är delvis bortskavd och det vita lyser igenom. Jag har även en del stenskott i fronten som blir som vita prickar i den svarta lacken. Vad kan en rekonditioneringsfirma göra utan att behöva lacka om? Ska försöka ordna bild ikväll... |
|
Ja du det finns dom som reparerar den typ av skada du nämner på bakskärmen o även vanliga stenskott. Ditec Bilvårdcenter Länk |
|
|
Stenskott brukar kunna snyggas till med finlir. Svart lack är dessutom tacksamt att pricka med stift. Brukar se helt ok ut om man lägger lite tid på det. Utan att ha sett skrapskadan och dess storlek kan jag säga att det är så gott som omöjligt att få fint utan att behöva lägga på lack, tyvärr.. Låter som att det är nere på grundfärgen och då finns det inget att rubba/polera på. Jäkligt tråkigt! Hade det varit min bil hade jag nog övervägt en lackering. Dels för egen behållning och dels för att det kommer en dag när man ska sälja bilen och det är en onödig värdesänkning tycker jag. Bmw-spekulanter brukar vara petiga med skador. |
|
|
Vänd dig till ditec först o se om dom kan åtgärda repan så det ser bra ut. Dom kallar det spot repair kanske funkar. |
|
Verdi |
Nu har jag kollat lite mer. Tror inte att det är så farligt. Man ser bara skrapskadan när bilen är torr och ren. När den, som nu, är lite våt och smutsig så skiner det inte igenom någonting. Det som jag uppfattade som vitt tror jag är skrapad klarlack bara. Borde funka med endast polering. Nåja, jag får svänga förbi ditec nån dag och se... Tyvärr har de bara öppet vardagar så det blir svårt innan semestern. |
|
Då kanske det inte är så djup utan lite i klarlacken. Prova själv med någon polish eller scratch remover. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.