AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.005

hade ni planat toppen? på m20b25

Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Jag har köpt mig en 525:a som stått ute i 2 år. Har redan rivit ur motorn och ska ha den i min e30. NU när motorn ändå är ute tänkte ja byte topp-packning + bultar. Men behöver jag plana toppen? Hade ni gjort det? Bilen har ej gått varm eller något!
Mvh

gO
1.407
gOry
335i Touring
Jag hade i alla fall kollat så den var plan.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
varför ska du riva av toppen överhuvudtaget då?
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Bilen har ju stått i 2 år. Och kanske ska ha turbo på. Skulle kännas jävligt tråkigt att haft motorn på stativ och inte byta packningen.. SÅ går den efter några mil...

Smiley©
Om du oroar dig för packningen så ska du kanske se över hela motorn när du ändå håller på....

Själv skulle jag fundera över hur lager och kolvringar/cylindrar mår om jag skulle hänga på en turbo, istället för att fundera på om packningen håller.
Visa användare
79
Mr.Rosen
Bmw 320i -91 E30
Packning vet jag inte skulle hålla. Det va bara ifall ja tvungen att plana toppen eller ej.

Smiley©
Det enda raka är ju att mäta upp planet på toppen för att veta om den behöver planas eller ej.
Man måste mäta på flera olika punkter så man inte missar någon eventuell svacka, vilket är lätt hänt.
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Att byta packningen för att man är osäker på om den kommer hålla låter onödigt, att byta packning utan att plana toppen låter dumsnålt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.