|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Funderar på att köpa avgassystem till bilen, tänkte kolla ni som har eisenmann system kan svara på nåra frågor. Vet att de finns många trådar men jag har nåra andra frågor som jag inte hitta. Är det stor skillnad på Race och Sportljudet? Om man ska ha 76mm slutrör på dämparn så står det att man måste modifiera bakspoilern, stämmer detta? Om ja, hur mycker jobb är det med det? Samt e det nån skillnad på 70mm och 76mm dämparna annat än utseendet? Är det värt pengarna? Vill helst ja lagom ljud vid vanlig körning men lite goare vid pådrag. MVH Marcus Petersson | |
|
Länk Gjorde en tråd för nån vecka sen, har nu beställs Race 2*76mm + ljudrören, det e det man ska ha enligt dem flesta jag frågat |
|
| Jag har hört några bilar med det och i mina öron låter det inget vidare, föredrar hellre original än det spetsiga ljudet som Eisenmann ger. | |
|
På en 323a så ár Eisenmann Sport 2x76mm med mellanrør mycket diskret samtidig som det är en stor oppgradering frå det orginala anlegget. Har inte hørt race versjonen, och 330 med två rør produserer en god del mer ljud. Mitt inntrykk fra forum tidligere är at race kan bli lite for mycket ljud å¨330 hvis en vil ha det diskret. Min eisenmann gir ingen rumling innvendig i bilen. Men bilen kjennes mer frisk enn orginal. Ljudet kommer ved gaspådrag. Søk på youtube.com 76mm ár ochså diskret og helt riktig dimensjon. 70mm ser enligt mig konstigt ut. --- HARTGE M3 2003 (H30) |
|
|
Har haft Eisenmann på min tidigare 330i -02. Ska du köpa så köp Race, det låter riktigt härligt. Köper du 2x76mm så behöver du inte modifiera bakspoilern någonting, däremot 2x83mm så kan det behövas. Det är värt pengarna alla dagar i veckan :) Prata med xerius-racing.se, suveräna att ha att göra med. Lycka till och återkom gärna med resultat ;) |
|
|
Självklart ska du ha Eisenmann RACE!!! Vilken storlek på rören du väljer är ju bara optiskt men som sagt, 76mm passar som handsken och du behöver inte modda nåt vilket måste till om du väljer större. Jag valde bort soundrohren iom att jag har en cab men tycker det låter gött tillräckligt. Att det skulle vara ett spetstig ljud från Eisenmann känner jag inte igen men så kan man säkert uppfatta det. Ljudupplevelser är ju personliga. Tala som sagt var med Xerius-Racing för bra bemötande och snabb leverans. Dock så lär du ju få vänta eftersom Eisenmann inte lagerför utan bara bygger på beställning. Eller gjorde i vart fall, det kan ju ha ändrats sen jag köpte mitt system. Lämna sen in bilen för montering hos nån som kan, tycker det är synd att montera så fina grejor med klämmor och dylikt. Systemet är byggt för svetsmontering. Mycket nöje! Och tänk på att det slutgiltiga ljudet kommer först efter ca 50 mils inkörning... Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.