|
|
|
|---|---|
|
fars a-klass mercedes fick en oljeservice av mig i höstas och då såg jag till å fylla nästan till max på oljestickan. jag va noga så inga fel av mig. igår när jag kollade till oljan (far hade inte gjort de sen jag servade den) så var det en bra bit över max på stickan. oljan känns och ser inte ut att vara utspädd eller liknande. ingen har fyllt på heller. så de är 100% uteslutet. vad har hänt? den startar och går kalas annars. BMW ownz | |
|
hmm. de var som nu faktiskt. runt 5-7 grader varmt.. :/ BMW ownz |
|
|
Det är ingen fara, om det är lite över max. Tror du är safe om det iaf är mindre än säg 150%. När jag fyller på olja så fyller jag inte till max utan till ~80%, startar motorn och låter den tuffa runt lite. Sen fyller på till ~99%. |
|
|
Kan ju hända att allt från topparna och dylikt inte runnit ner när motorn varit kall Kan inte tänka mig att det är några problem om man bara har lite för mycket men mycket för mycket kan orsaka problem Ha deT |
|
|
såhär gör jag när jag byter olja. varmkör ca 5 minuter eller mer. tömmer oljan samtidigt som jag lossar oljefilter. tar en fikarast. sätter i filter och plugg. fyller max på stickan och kör en mil. låter bilen stå 5 minuter och kollar sedan nivån, och fyller på. något fel i detta eller? bilen står alltid plant eller med litet lut så det lättare rinner ur. BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.