|
|
|
|---|---|
| Någon som har en uppfattning om vad ett byte kostar? Kan en extern icke märkeshandlare fixa ett byte? | |
| Fyller på med en fråga, när märker man att partikelfiltret är slut, mer än när datorn säger att den ska bytas? Änsålänge så är mina avgaspipor kliniskt rena på insidan (spegelblanka!) efter 9000 mil och har aldrig sett tillstymmelse till rök vid gaspådrag. Kanske ingen bra testmetod men men... | |
|
Säg det... Min E61:a har rullat ca 23.000 mil och datorn säger att det är dags... |
|
|
Ring och prata med detta företag, de borde kunna lösa problemet utan att ruinera dig: Länk Mvh |
|
|
Fick pris förra veckan på BMW ca 16.000kr plus arbete till min 520d -06. Mitt har tyvärr satt igen efter endast 11.000mil. (9000mil kvar till byte enl. datorn.) Min började tappa kraft och det visade sig att det var avgastrycksgivaren som var kass. Efter att ha bytt den så blev det lite bättre, men fortfarande så gick bilen inte som den skulle. Nu när jag har kört ca 200mil ytterligare så går den riktigt dåligt. Ingen ork alls. Så nu idag fick jag domen att partikelfiltret troligen är igensatt och måste bytas. /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se Länk |
|
| Om avgasvärdena är bra måste man byta då? Det borde väl gå att nollställa det om det fungerar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.