AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
812

Tankarmatur i e90?

xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Hejsan.

Stötte på ett konstigt problem idag med min bil, stannade och tankade vid en mack och när jag skulle köra iväg så hade inte bensinmätaren rört sig, inte häller färddatorn som visar hur långt jag kan köra.
Färddatorn visade att jag kunde köra 14 mil innan jag tankade och det samma efter tankningen, sen körde jag 1 mil och då hade färddatorn gått ner och visar att jag bara kan köra ytterligare 8 mil, bilen larmar även på att jag har lite bensin i tanken, men där är ca. 30 liter i tanken, hur kan detta komma sig? Är det tankarmaturen? eller vad tror ni? Kan jag göra något själv för att försöka åtgärda detta?

Bilen är en Bmw 325 -06 som har rullat 7200 mil.

Tacksam för alla svar!
Mvh. Joakim
xl
32
xlm-
e39 M5 -01
Jag märkte ikväll efter jobbet att mätaren hade ställt sig rätt igen, men min färddator som visar hur långt jag kan köra sjönk från 33 mil till 16 mil när jag hade kört 2 mil, bilen går som den ska så jag märker inga konstigheter på den i övrigt.

Några tips?

Mvh.
m2
64
m268
320d E90 -06
Gå in i service-menyn (finns andra trådar som beskriver hur man gör det) och kontrollera informationen från bränsle-nivågivarna. Om jag minns rätt visas volym för höger resp. vänster tank, total volym samt resistansvärden för givarna.
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Så här gör du: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.