|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 325i touring -01 har börjat bete sig skumt... Började för ca 6 månader sedan, jag fick bensinstopp (tror jag) trots att färddatorn visade att jag kunde köra 80km på bensinen jag hade kvar. Lyckades ta mig in till en mack med hackande gång, tanka, allt var ok igen. detta har hänt 3-4 ggr nu, och färddatorn har visat allt från 80 km till 132 km kvar innan bensinen ska vara slut. Någon som vet vad som kan vara fel? bilen har gått 13 000 mil och servats som den ska, den ska dock in på en liten service nu (för 2000km sedan enl färddatorn). mvH Patrik | |
|
Personligen går jag aldrig på färddatorns uppskattningar, utan på antal km och bränslemätaren. Tankar aldrig senare än 60 mil körda.(snitt 0,9/mil 325ci) /J Surf Or Die!!! |
|
|
Hej! Jo vi går ju i första hand efter bränslemätaren... men den står ju på kvarts tank där bilen dör... Ibland har inte ens tanklampan börjat lysa... |
|
| Är det inte månne en förpump i tanken som trilskas ? | |
| Tror på Alex84:s teori | |
|
Sitter en jetstrålepump som pytsar över mellan tankhalvorna. På 5-serien brukar det vara 15 lit. kvar när det börjar krångla om denna pajat. pos.3 Länk Låter mycket troligt att det är problemet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.