AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.693

Comfort access

Hej !

Lite info bara när det gäller Comfort access. Om en nyckel slutar fungera går det inte bara att beställa en ny och tro den fungerar per automatik.
Det krävs även att man kopplar upp och programmerar bort den icke fungerande nyckeln. Kan bara finnas 2st aktiva nycklar aktiverade.

Kostnad : 2500:- för nyckel + 1000:- för jobb = 3500:-

Börjar man inte med att byta batteriet i nyckeln? För comfort access nyckeln har ett utbytbart batteri.
Helt rätt.

Det hjälpte inte. Fjärrnyckeln var kass. Konstigt bara att de inte visste från början att det endast kunde vara 2st aktiverade nycklar. Tydligen går det att ha fler om man inte har CA. Kanske förvirrade av det vad vet jag.
62:- kostar nytt batteri iaf.
ur
55
urbourbo
740i -07
CS#07936
Hej,
Jag har tre (!) nycklar och comfort access, och upplever ett lite märkligt problem:

Det verkar konsekvent vara så, att om jag kommer till bilen och försöker att öppna en dörr det första jag gör, så fungerar det inte. (Däremot så kan jag öppna bagageluckan.) Men om jag börjar med att trycka på fjärrkontrollens lås-knapp en gång, så fungerar det att öppna dörrarna utan upplåsning med nyckel eller fjärr.

Jag har läst att smuts odyl på hantagen kan ge problem, men det tycks ju inte vara fallet här. Trodde även att låg batterispänning kunde bidra, men nytt batteri verkar inte förändra saken. På vilket sätt skulle en tredje nyckel kunna påverka? Felaktigt inprogrammerad? Borde jag testa de andra nycklarna och se om problemet är lika konsekvent där?

Allt gott,
ur
55
urbourbo
740i -07
CS#07936
Diskussionen fortsatt (och, tror jag, problemet förklarat) på 7-serie-avdelningen här:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.