|
|
|
|---|---|
|
Går detta utan mod?. SKa inte sikta högre än typ 0,4 i ladd. Med andra ord runt 170 hk kanske? Mvh Henke | |
|
Är övertygad att någon måste veta :-) Mvh Henke |
|
|
Allt går. Orginal 02 turbo hade kügelfischer. Men det blir ju lite stenålder över det hela. Satsa på moderna grejer för ökad körbarhet. /Anders C |
|
|
Klart det är stenåldern, det som är grejjen:-). Men om jag har förstått det rätt så är det olika kugel-pumpar på tii och turbon, så vi får se hur det går. Ska ringa bmw o fråga vad som skiljer pumparna Mvh Henke |
|
|
Kunskapen på BMW numera är väl minst sagt bristfällig. Det är framför allt konan i pumpen som skiljer dom åt. Lite länkar att fördjupa sig i ämnet: Länk Länk Länk Länk Länk Håkan |
|
|
Tack för svaret. Ser dessvärre ut som att det inte går i originalutförandet. Måste bli något tillläggssprut/ extra spridare utav något slag om detta skall gå verkar det som. Jag får fundera vidare...... Mvh Henke |
|
|
Intressant ämne T-gul bmw! Har lika tankar ang min tii, hör gärna av dig om du kommer på nå bra lösning:) Annars lär ju en 02 turbo pump gå att hitta, bara man är beredd att betala lite. El kanske en komplett 02 turbo motor? fast då förvinner ju iden med en tii turbo. mvh//Nyman Bmw följer inte utveklingen.. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.