|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte göra en buget variant på min gammla opel och rolla den och är nu på jakt efter en billig färg som liknar Bmw alpinvit. Någon som vet? | |
| är själv intresserad av att veta. | |
|
Alpine white färgkod 300. Åk till mekonomen så blandar dom den åt er :) |
|
| Mekonomen blandar väl inga färger? | |
| om man åker till mekonomen så får man väl en spraybukr och dom kostar väl typ 250 kr och räcker ung till en framskärm så ska man ha till hela bilen blir det väl kanske 10-12 burkar. Jag säger som Bosse bildoktor det blir dyrt dyrt dyrt! | |
|
Militären säljer via Öb mattsvart kamoflage färg det som inte syns finns inte :-) Ha deT |
|
|
Nej nu är ni ute o cycklar :) Mekonomen säljer färg på lösvikt alltså inte enbart sprayburk. Bara säga till så blandar dom till rätt kulör. Så har vi det i staden Peking. |
|
|
Skulle tro att Mekanlack Vit är bra lika annars är det bara att bryta till den lite,är en vanlig syntetisk färg som finns på 4lit. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Glöm inte att rugga upp ytan lite innan du målar, färgen kan flagna.. E |
|
|
Jag skulle aldrig använda en syntetisk färg/trodde den inte fans längre. Sämre färg får man leta efter. Torkar aldrig riktigt. O lägg aldrig den på en bil kommer se förjävlig ut efter första avfettningen. Helt värdelös. |
|
| Här hittar du sprayburkar för under 40 kr/st, tror inte det går åt mer än 3-4 st till en bil. Burkarna täcker väldigt, väldigt bra. Dock finns inte alpinvit. | |
|
Länken... Länk |
|
|
Varför rolla?? Det finns El-Spray sprutor för billig peng :)) |
|
| Länk | |
| Dom där el spraysprutorna funkar dom verkligen bra? | |
| Grandy: Dom där färgerna är ju matta allihopa | |
| Länk | |
| Elfärgsprutorna fungerar absolut bättre än en roller ;) | |
|
Blir det bättre än det här? Länk |
|
| Obs! Den är rollad! | |
|
vadå?? En pixelbild på en dödskalle ?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
