|
|
|
|---|---|
|
Lite lustig rubrik men ändå precis vad jag vill göra. Enligt instruktionsboken ska man kunna fästa upp bagagegolvets bakkant i ovankant av bagageluckans öppning md hjälp av remmen som sitter i översta golvskivan. Golvet är således upplyft i bakkant och lutar sedan framåt i bilen men precis lagom då man vill åt saker som ligger i baljan under plana govlet (t ex löstagbara kroken som ligger fint i baljan). Jag är inte man att hitta något sätt att fästa remmen så om någon kan bigofa en (när-)bild av hur man fäster upp govlet är jag tacksam. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Strax ovanför listen brukar jag "klämma" dit remmen med den lilla plastflärpen....tror nog det ska vara så. Frasse |
|
|
Remmen är hakad som en liten strop när du öppnar luckan. Du knäpper sen loss den "undre" delen som har en krok. Den krokar du i takkanten. Klart! //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
|
Remen som sitter i golvet har jag koll på - de läderrem på dryga decimetern med ett plastspänne i ändan - vet dock itne om mitt plastspänne är helt. Ska plastbiten se ut som en fyrkantig åtta med läderremmen fäst på mittpinnen eller ska ena öglan vara öppen som ett U? jag har ett U i ena ändan men det kan ju ha kommit i kläm medluckan och gått av en bit. Sen går vi upp i taket - ni pratar om listen och krok. Jag är inte med alls. Knäpper ni fast remmen i den öppna bakluckan eller i själva bilen? Om det är i bilen - är det över eller under gummilisten som är några cm och tätar själva bagageluckan? Ska det finnas en rem till upptill eller hur ser fästet i taket och exakt var sitter det - det är just det jag inte fattar? eller ska det finnas ett plastfäste någonstand på bilen ovanför gummilisten? En närbild vore toppen! /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Läderremmen som du har för att lyfta golvet med, sitter i ena änden fast undertill i golvet. Den andra änden har en liten plastkrok. Denna plastkrok hänger du i vattenkanalen, dvs. runt gummilisten som du ser i toppen av bagageöppningen. Gummilisten löper runt hela bagageöppningen för att täta mellan kaross och bagagelucka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.