|
|
|
|---|---|
| Hos vilka företag har ni som äger Z4or försäkrat era bilar? Vad ger ni, och vilken typ av försäkring har ni? Är själv lite sugen på en Z4a, men som 26-årig man antar jag att försäkringen blir rätt dyr? | |
|
Jag har min genom BMW originalförsäkringar, vilket innebär att du kan deltaga i olika förarutvecklingskurser ex genom BMWSC. Du får också rabatt på försäkringen om du är medlem i BMWCS. Vissa bolag försäkrar inte "sportbilar" och diskriminerar även importbilar. Jag betalar för min Z4 cirka 7500 helförsäkrad/år. Det kostar att ha roligt, men det är det värt!! man lever bara en gång. ///Mårten |
|
|
jag är ju en gammal man och bor i småstad. Har min helförsäkring hos DINA försäkringar och kostar på helår inkl djurkollision ca 4500-5000kr)))Aske |
|
|
Jag betalar nu 13300 för bmw orginal helförsäkring i malmö på min 07a coupe. Sjukt tycker jag men tur är att den är avställd halva året. Ska kolla om man kan göra något på försäkringen då bilen står i larmat entusiast garage nu. Jonas |
|
|
Även min Z4 MC rullar med BMW Orginalförsäkring (IF). De kräver mig "bara" på 9143:-/år för helförsäkring med lite tillval samt för att Z:an huserar i centrala Malmö och föraren är medlem i BMW CS. ...eller? |
|
|
Länsförsäkringar, äldre och betalar 4856:-/helår per helförsäkring. Min Z3. Länk |
|
|
Fel forum, Men jag betalar ca 10.000 kr / år (Folksam). |
|
|
Ursäkta, upptäckte nu att det var Z4:or det gällde. /Janne Min Z3. Länk |
|
lampan2 |
8.100 kr/år för min Z4 3.0 -04, 25 år. |
lampan2 |
hittar inte editeringsknappen, Trygg Hansa som Försäkringsbolag |
|
Jag har Originalförsäkringar, bor i Lund, är 29. betalar 6700:-. har både hemförsäkring, annan bil (audi A6) samt liv på samma. är även medlem i BMWCS så jag får ytterligare 10%. Det brukar löna sig att samla försäkringar på samma ställe. tror att jag har ca 20-25% p.g.a. det. Vill varna för VESTA skadeförsäkringar, har provat och kommer aldrig någonsin igen vända mig till dem. fick skadegörelse på bilen, efter mycket fram och tillbaka fick jag betala det mesta själv. Dom ljög mig rakt i ansiktet flera gånger, tills jag sa att jag spelat in samtalet då gick försäkringen igenom omedelbart. ett år senare damp en räkning från BMW ner i brevlådan med krav på pengar som Vesta vägrade betala. Återigen ringde jag och påpekade inspelningen och vips så betalade dom. |
|
|
Jag fick en offert på 4506:- för 0-1000mil självrisk på 3000 helår/helförsäkring hos Aktsam, dom har sänkt priset rejält jämfört med tidigare. Näst billigast var BMW Orginalförsäkring ca 5400:- //Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.