AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.627

Byte av kamaxelgivare e39 -99

li
16
linkan_71
320d e91 2011
Behöver lite info om hur man byter kamaxelgivare på min 520i -99:a , alltså dubbelvanos. Tänkte byta både insug- och avgasgivaren. Till att börja med: vars börjar jag leta efter dessa? behöver jag demontera mycket? har grejorna hemma å ser på dom att det kanske inte behöver vara så svårt att byta dessa.....men frågan är bara hur man lättast går tillväga? Skulle vara rätt skönt att slippa lämna in på verkstad å spara en slant.... Kan tillägga att jag inte är helt grön på att skruva men har inte skruvat i BMW tidigare.

mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
DETTA KLARAR DU LÄTT.

GÅ IN PÅ DENNA SIDA KOLLA IN SPRÄNGSKISSEN PÅ DIN MOTOR. DÄR SER DU PLASERINGARNA PÅ DESSA..

Länk

schnellfahrer baumvelt
the force is with mee
li
16
linkan_71
320d e91 2011
Bytet av dom va inte så svårt , när jag väl hade lokaliserat dom....den ryckiga gången blev nästan bra. Inte 100% som jag hade hoppats men betydligt bättre fortfarande lite grann när motorn blivit riktigt varm..... Blir till att söka vidare. Tack för länk tipset Mika.
We
23
Westrin
528iA Touring -97
Hoppas du satt dit BMW original givare annars så kan det ju funka mindre bra.
Talar i.o.f.s. bara av egen erfarenhet då mina icke original givare sa upp sig efter ca. två månader, så nu sitter det BMW:s grejor på den och bilen har aldrig gått så bra och snålt som nu.

Mvh.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.