AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.014

Bilförmedlare till Finland

Te
33
Teamturbo
320d M-Sport 2016
Har ute min bil på blocket och för några dagar sen ringde en Kille från en firma som sysslar me export av bilar till finland, Rfc Imports AB heter de.

Man läser ju så mycket om folk som blivit lurade av förmedlare och sånt så tänkte se om någon gjort affär me detta företag och kan berätta?

För han sa på tele att han skulle komma och kolla på bilen och är bilen som han tänkt sig så går vi till banken där han för över pengar sen skriver vi över bilen på hans firma och han sedan sköter exporten till finland, de lät väldigt seriöst men man vet ju aldrig när man läser runt lite på nätet bland olika bilförmedlare

SÅ har någon något tips så är ja väldigt tacksam

Mvh Johan
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Se bara till att du får pengarna i handen eller på ditt konto så tycker man inte att det skall vara ngt problem men var som sagt mycket vaksam men det gäller ju allt idag

Hoppas att det löser sig

Ha deT
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om killen hette Stefan så har han ringt mig också. Dock så blev det aldrig affär men såvitt jag märkte så var det seriöst rakt igenom. Betalningen skulle ske innan bilen skrevs över osv. Inget larv med handpenning och (bluff)kontrakt för betalning i efterhand.

-------
//Lövet
Te
33
Teamturbo
320d M-Sport 2016
Ja de stämmer att han heter stefan, och ja skulle ju få betalt för hela bilen innan vi skriver på ägarbyte så de känns seriöst mot andra som bara ska betala handpenning och sedan resten när bilen är såld

Mvh Johan
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Antagligen samma kille. Verkade vettig, men som sagt det blev aldrig någon affär. Hans finska kund ville ha en annan bil till slut.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.