AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.994

flera av er som mailat på bluffannons(er) ?

Na
752
Nachtjäger
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
mailade på denna igår..

Länk

svaret.......

Hello,

I appreciate your intent of buying my Bmw. The car works and stands in perfect condition,I never had any problems with the engine. The price is 60,000SEK and i believe it is convenient for us both.
We are a nice couple of pensioners from United Kingdom (i have 64 and my beloved wife has 57 years old), we love spending our time (and money) travelling around the world.
Last year me and my wife had a nice place to stay in Motala,Sweden. We bought the car there(in march) for 65,000SEK. It was a very good price for such a car and my wife was very satisfited.We used the car there during our vacantion(3 months).
We brought the car in UK hopeing to register it here but we faced out some problems. The price to register a second hand car here in Newcastle,UK is very high(around 35,000SEK). Also we realise that is very hard to drive a left hand car(like this) over here(in the UK the cars are right hand drive).
The car is still registered in Sweden under my name. It have all the necessary documents(signed by me) for selling,including service book.
I realize that is a cheap price for such a car, but my special situation forces me do things that I wouldn’t do in normal circumstances. If you want I can email you more pictures with the vehicle.

PS: My swedish is limited at just a few words so i wish a lot to continue our conversation in english.

Regards,
H.Christer

Hej,

Jag uppskattar din avsikt att köpa min BMW. Bilen fungerar och står i perfekt skick, jag hade aldrig några problem med motorn. Priset är 60.000 kr och jag tror det passar oss båda.
Vi är ett trevligt par pensionärer från Storbritannien (jag har 64 och min älskade fru har 57 år gamla), vi älskar spendera vår tid (och pengar) som reser runt om i världen.
Förra året jag och min fru hade en trevlig plats att bo i Motala. Vi köpte bilen där (i mars) för 65.000 kronor. Det var ett mycket bra pris för en sådan bil och min fru var mycket satisfited.We använt bilen där under vår semestre (3 månader).
Vi tog bilen i Storbritannien hopeing att registrera den här, men vi står inför några problem. Priset för att registrera en begagnad bil här i Newcastle, är UK mycket hög (ca 35.000 kronor). Även vi inser att det är mycket svårt att driva en vänster bil (så här) över här (i Storbritannien bilarna är högerstyrda).
Bilen är fortfarande registrerad i Sverige under mitt namn. Det har alla nödvändiga handlingar (undertecknat av mig) för försäljning, inklusive service bok.
Jag inser att är ett billigt pris för en sådan bil, men min speciella situation tvingar mig göra saker som jag inte skulle göra i normala omständigheter. Om du vill kan jag skicka dig fler bilder med fordonet.

PS: Min svenska är begränsat till bara ett par ord så jag önskar en hel del att fortsätta vårt samtal på engelska.

Hälsningar,
H.Christer

ska f****n se hur långt det går att driva denna..
ska skriva att jag reser mycket på england och kan hämta den där

Tror bestämt att jag har sett denna bil förut på annons! Inte så jävla länge sen.
kanske några månader.
Annan vinkel på bilden, men samma goa bakgrund. Harrys i motala är det ju:)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Visst är de harrys :D
Fr
2
Frahl
520i -94
En polare till mig har mailat på 3 liknande annonser, XC90, 525ix och någon annan nyare bil. Alla 3 svarade med liknande svar och när vi kollade upp bilderna dom skickade med regnumret dom skickade med i mailet stämde inte färger och karosstyp överens. Det dom sa var att dom hade vänner med transportfirma och kunde ordna billig transport tillbaka till sverige, men man skulle behöva betala dom i förskott för transporten och när vi sa att vi hade ärenden till england slutade konversationen oftast. Låter väldigt mycket som en scam enligt oss.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det inte bara låter som en scam Frahl. Det är en scam.

-------
//Lövet
Ma
171
Mats99
XC90 FE - 16
Caddy Carrera Cup - 08
Är det för bra för att vara sant... Då ÄR det för bra för att vara sant.

Tyvärr kryllar det med lättlurade stackare...
Na
752
Nachtjäger
F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld)
E34 535 -90 (renoveras)
523i -99
E61 520d 08 (såld)
E34 518 -95 rostfri!
E34 520 nr 2 (reserv)
E34 520 -90 (såld)
E34 525 -92 Sladdbarnet
(Schrott)
mmmm

suck

verkar krylla av dessa på blocket.....
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Ja, jag vet inget om bilen etc men kan konstatera att engelskan är inte korrekt. Skulle inte tro att annonsen är skriven av en engelsman.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Tvärtom skulle jag vilja säga.

"Scam baiting går ut på att man låtsas vara intresserad av lurendrejeri för att manipulera lurendrejarna. Det förekommer framför allt över Internet i samband med Nigeriabrev. Syften med detta kan vara att helt enkelt roa sig, men även att slösa bedragarens tid och resurser, att på olika sätt förnedra bedragaren och i vissa fall att samla information som kan hjälpa myndigheter att ta fast bedragare. I enstaka fall påstås scambaiters till och med lyckats lura pengar av bedragarna."

"Nigeriabedrägerier och liknande börjar med att bedragaren skickar ut ett standardmail till väldigt många personer. För att göra sitt arbete tidseffektivt har de standardsvar som de skickar när en person svarar med visat intresse. En scambaiter kan skriva väldigt invecklade och komplicerade svar för att tvinga bedragaren att noggrant läsa deras mail och svara med annat än standardsvar, vilket kan vara både svårt och tidskrävande och dessutom ge för scambaitern komiska resultat då bedragarnas kunskaper i engelska ofta är begränsade. Korrespondensen mellan bedragaren och scambaitern kan ibland pågå under lång tid, uppemot ett par år, där scambaitern hittar på olika personligheter. I sällsynta fall har man även lyckats få bedragarna att resa till andra länder till avtalade möten, vilket innebär en kostnad för resa och boende."

Byta upp sig? Till vad då?
Al
158
Aleexaander
M135i xDrive -16
Oj här hittar man grejer, mailade på samma annons förra veckan och fick exakt samma svar, tyckte det verkade lite wierd men försökte driva det hela vidare och fick då följande svar:

Hello,

The car reg number is: UAR 249. As I said on my previous email the car is in UK right now. I accept to pay everything to bring the car back to Sweden.
The car is registered in Sweden. It is in excellent condition, garage kept, no accidents, no scratches, no dents, no need for additional repairs and I have all the necessary documents including the service book to make the sale.The year of the car is 2003. It have 125.500Km . Here you have some details about the car :

Svart metallic,Svensk såld,Mocca Klädsel,Endast handtvättad,Interiörlister Aluminium,Mugghållare,M-Paket,ABS bromsar,ACC/Dubbla Klimatanläggning,Antisladdsystem & Antispinn,Xenonstrålkastare,Regnsensor,Elhissar fram och bak,Elspeglar,Farthållare,Fjärrstyrt centrallås med larm,Airbags,Sommar och Vinterdäck,Service bok,Angel Eyes,Yttertemperaturmätare,Servostyrning,BMW Larm,Multifunktionsratt i läder,Soft close baklucka;

Few weeks ago a person saw the advert on blocket and told me that he is very interested in buying my car so I went to Sweden to make the transaction. I went to Stockholm two days after we discussed because I trusted his word, but when I arrived I called him and he didn't answered me for 2 whole days. Finally, on third day he answered and told me he couldn't raise the money to pay me.
It's not about the money to bring the car there but I lost 4 days on the road for nothing. I am a serious person and I expect the same thing from a buyer, not like my last buyer that put me on roads for nothing. I was very disappointed.
I want to make sure that you really intend to buy my car. This time I want to be sure I am dealing with a serious buyer with cash money available.
You can see the pictures bellow .If you are interested in the car I will send you my phone number.
Let me know what your decision is !

With kind regards,
H.Christer!

Fick även fyra bilder bifogade på bilen från samma ställe där i Motala.
Dock kändes det hela lite för bra för att vara sant så "drog" mig ur affären.
Den annonsen jag mailade på ett dock borttagen nu och några dagar senar dök samma bil & bild upp men under ett annat namn.

Mvh Alexander
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.