AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
40.016

Nya 5-serie Touring F11 Premiär

Sida 4 av 5
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
4MR Interiörlist Aluminium Hexagon är en annan grej som ingår i M-sport paketet ;)
RE
96
RE
BMW iX1-23

NikeMan:

Någon mer info om M-sport paketet? Enligt min säljare går eventuellt M-sport paktetet i produktion först i januari.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag pratade med min söljare igår - och han sa att M-paketet kmmer vid årskiftet och M5an hösten 2011.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Nu är det så här:

M-paketen och dess innehåll till de olika modellerna av F10/F11 kommer att offentliggöras 2010-06-23. Kommer att kunna beställas från och med septemberproduktionen 2010, då även xDrive kommer till vissa modeller.
Punkt.

/Janne
RE och Mistafrizz: föreslår att ni kontaktar er säljare på onsdag den 23 juni, då man kommer presentera M-paketet och dess innehåll, bilder samt priser. Ni har tyvärr fått felaktig information från er säljare.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag och RE kanske har varit i kontakt med samma säljare/ÅF - så vi får nog se vad som händer den 23e och ta upp det med de vi varit i kontakt med.

Tur man har två säljare att kontakt i olika län (den ena har jag ej frågat om M-paketet än)

/Andreas.
Länk automotorosport skriver lite om touringen.. tycker att det verkar völdigt spännande med det flyttbara baksätet
F11 med M-paket (kommer även att finnas 19"): Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Den såg inte så låg ut. Är det månne en iX?

"BMW six appeal"
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
bmw_jerry: Det justerbara baksätet kan bara justera ryggstödet ca 7 grader och är till för att få plats med mer bagage. Inte för att sitta bekvämare. Funktionen visas i en av de filmer BMW släppte i samband med att pressreleasen för F11 kom. Jag hoppar över den funktionen.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Intressant att AMS skriver att start/stop nu även finns för automatlådan till 520d. Inte för att man sparar så mycket bränsle men det blir i alla fall tyst när man står i kö.
Byggde en för klassen normalutrustad 520d (som i sig egentligen är en lite för liten motor i en så stor bil) med 18", läder, komfortstolar, och nav men absolut inga excesser som glastak eller fjärrstyrd värmare. Resultat: extrautrustning för nästan 250.000! Det är faktiskt helt vansinnigt.

Det lutar mer och mer mot Discoveryn.
da
47
dala68
i4 M50 -24
MB A220
Har fått pris och spec på M paketet till F10/11. Går om jag förstod det rätt redan att beställa till bilar som produceras från 1 Sept. Kostar 53.000 SEK!

Ingår gör:
2NA - fälgar (ingen bild eller spec på storlek)
481 - Sportstolar
4MR - Interiörlist Alu Hexagon
704 - M Sportchassi
710 - M Lädersportratt
715 - M Aerodynamikpaket
760 - Individual Högglans Shadowline
775 - Induvidial Anthracit innertak

Färgen 416 - Carbonsvart Metallic blir tillgänglig för bilar med paketet.

Merkostnad för läderklädsel (Dakota) till bilar med paketet är 15'

Jag håller delvis med dig dfallman om att kostnaden för extrautrustning lätt sticker iväg. Men samtidigt tycker jag att det är en kraftig överdrift att räkna navi och komfortstolar som normalutrustning på en bil som 520d. 520d kan rimligtvis inte räknas in i samma klass som 550i eller 535i/d. När man väl är uppe i de prisklasserna där 550i ligger så hamnar kostnaden för extrautrustningen på en rimlig nivå i förhållande till bilens baspris.

Dock är det tråkigt att BMW i Sverige inte gjort som i Storbritannien, dvs. valt att göra läderklädsel, bluetooth, USB-anslutning m.m till standard på alla modeller i 5-serien utan att prisökningen i förhållande till förra generation blir högre än i andra länder där standardutrustningen är sämre.
Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Håller med Alexanderl. Jag tycker man kunde ha ökat på standardutrustningen och då fått bilen mer "prisvärd" trots högre grundpris. Som det är nu har man hållit grundpriset så lågt det bara går, men många av tillbehören är rejält mycket dyrare än till E61. Sedan är det klart att en 520D knappast kan förutsättas ha samma förväntade utrustningsnivå som en 530D eller uppåt. man måste ju se till extrautrustningens andel av totalpriset när man räknar in vad som kan vara vettigt. 250k extra på en bil som kostar 5-600k är ju en helt annan sak än samma summa på en bil som kostar 350k
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Trevligt med 525d F11 bekräftat!

Och trevligt med vad som ser ut att vara klockrena 18" på F11an ovan, liknar väldigt mycket style 270 till E90 M3, min favoritfälg :)

Bood > kan vara en bil utrustad med EDC; vid detta tillval faller sänkningen bort trots M-sportpaket, enligt säljchefen vid min ÅF.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
tack dala68 för infon !
det krävs större hjul än så på bilderna med det "maskerade" M-paketet för att hjulen skall fylla ut de enorma hjulhusen som är på F10/11
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Fast större fälgar fyller dessvärre inte ut hjulhusen mer. Det skall ändå vara samma omkrets och ytterdiameter på däcken, oavsett om det är 17 eller 20 tum. Men det kanske kan ge ett annat intryck.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
ollen: ja, det är så det oftast menas - i och med att det svarta däcksgummit "försvinner" i hjulhusskuggan.

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.