|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| m-paket kommer väl alltid efter att m-modellen kommit, så har det ju i alla fall varit hitills?.. när förväntas handlarna i sverige få hem touringen? | |
|
Enligt Bimmerpost, ska M-paketet komma i oktober: Länk |
|
| Nu finns touringen i konfiguratorn på www.bmw.se. Prislistan och en mer uppdaterad katalog som beskriver tillbehören saknas dock fortfarande. | |
|
Jämförs med E91: Länk |
|
| Är det många som redan har beställt sin F11? Nyfiken! | |
|
Synd att man inte förstår Tyska! Men om någon som kan Tyska kanske vill vara vänlig och översätta delen där man beskriver motor och transmission? Tror att det är detta stycke i publiceringen: Und der 5er? Kann das meiste (fast) genauso gut, manches sogar besser. Sicher, ein Vierzylinder wirkt hier auf den ersten Blick nicht standesgemäß. Aber da das Dieselknurren nur im Leerlauf ganz gedämpft nach innen dringt, sind beim Thema Laufkultur kaum Kompromisse nötig. Und angesichts von 380 Newtonmetern Drehmoment ist auch die Furcht vor Kräftemangel unbegründet. Erster Eindruck: alles schön weitläufig hier. Viel luftiger als im 3er, der im direkten Vergleich fast ein wenig unter den Achseln kneift – wie ein zu knapp gekauftes Hemd. Im 5er Mvh Kenta "Always a driving machine" Länk |
|
|
Ung " Och 5:an? Kan det mesta ( nästan) ungefär lika bra, många gånger tom bättre. Dock så kan en fyrcylidrig vid en första betraktelse kännas som icke ståndsmässig. Men då dieselknattret bara vid tomgång mycket dämpat tränger sig in i kupén, känns under rubriken laufkultur knappast någon kompromiss nödvändig. Och med 380 Nm vridmoment är också fruktan av kraftfrånvaro ogrundad. Första intrycket: Allt är mycket rymligt här. Mycket luftigare än3:an som i direkt jämförelse nyper lite vid axlarna- ungefär som en för liten ( köpt) skjorta. I 5:an ... |
|
|
Tack freude am Fahren. Det lilla som beskrevs där lät väll bra! Jag kanske inte lyckades klippa ut allt som har med motor och transmission ifrån artikeln som M.A länkade till? "Always a driving machine" Länk |
|
| > snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen. | |
|
Med känsla: Jag har beställt en safirsvart 535:a som kommer att levereras preliminärt i vecka 41. Beställningen gjorde jag redan den 29 april. Är en lång väntan... |
|
|
Med känsla: Redan i mars förbokade jag en F11 520dAT Imperial Blue. Hoppas på leverans till första oktober. |
|
| RE och Gorban. yes det blir lång väntan. Väntade själv cirka 3 mån på min 530D. Det var värt väntan, en underbar bil. Hade eg velat valt en 535 men tordes inte då jag ser en risk att nån kommer på att straffbeskatta den typen av bilar och att alla helt plötsligt mer eller mindre vill ha diesel när man sen ska sälja. Men saknar förstås motorljudet från min 335 och hade gärna hört det i femman också. Annars går den kanonfint, man känner inte mycket dieselkänsla. Vad har ni valt för utrustning? | |
|
Med känsla: Grattis till en fin bil och kul att höra att du är nöjd med den. Jag har själv haft funderingar om jag skulle köpa en 530D eller en 535:a. Dock har, den officiella, bränsleförbrukningen kommit ner på en förhållandevis låg nivå, vilket gör att att jag har svårt att se några eventuella "straffbeskattningar". Det som dock avgjorde för mig är att jag gillar karaktären bättre på en bensinsexa och framförallt då jag vill ha med manuell växellåda. Utrustning på min bil är enligt nedan: Safirsvart Metallic Läder dakota svart Sportläderratt Dragkrok infällbar Stöldlarm med fjärrkontroll Sportstolar Automatisk bakluckeöppning Solskyddsgardiner för bakdörrar Velourmattor Automatisk avbländbar innerbackspegel Stolsvärme bak Interiörlist Aluminium finslipad HiFi System Professional DSP M-sportchassi Shadowline Individual Högglans Shadowline Individual Antracit innertak Comfortpaket (PDC fram & bak, Xenon, takrails uppgraderade till Shadowline) LM Fälg V-eker 328 18" Till sommardäcken tänkte jag köpa något annat, nöjer mig troligtvis med 19" för att lite komfort ska finnas kvar. Hur upplever du M-sportchassit? |
|
| RE: 710 M Lädersportratt är nog ett ännu trevligare tillval annars. Har inte sett den själv än... Men M-grejorna sviker sällan! :) | |
|
> RE. Jag har M-sportchassi på min bil och även 20" hjul och tycker inte alls att den är stötig, inte ens i sportläget. Din bil låter kanon, bra spec. Hade iofs lagt till panoramatak och sen älskar jag komfortstolarna som med el och minnen är ett hyggligt prisvärt tillval jmf med sportstolarna. Är du 100 på att du vill ha manuell låda? Det är ju en superbil, men med sportautomaten tycker jag, men det är ju alltid en smaksak. Det är ju samma motor som jag har i min 335 Touring A och den är kanon med automaten. Varför inte ta sportautomaten med paddlar? Tror du då också får en bil som är betydligt mycket lättare att sälja den dagen du vill byta. De flesta vill nog ha automaten i en 535. Sportraten som NikeMan skrev är också ett bra tillval, den har jag. Här finns lite bilder på min bil Länk |
|
Buspelle |
RE: Blir en kanonsnygg bil. Safirsvart och svart läder är oslagbart och med tillvalen shadowline och antracit innertak blir det super. Med känsla: Din bil är också verkligen läcker. Fälgarna är makalöst snygga. Är det M-ratten du har? Syns inget M-emblem som det brukar finnas. |
| Buspelle: det är tillbehör 255 sportläderratt, det finns, iaf fanns inte att beställa någon speciell M-ratt då jag beställde min bil i mars. | |
|
Fick precis bekräftat av min säljare att även F11 525d kommer till hösten. Priser kommer efter midsommar. Det är ju den bilen jag egentligen vill ha då jag kör E61 525d idag. Min spec för F11 520d ser annars ut ungefär så här: - Imperial blue metallic - 18" 328 - Comfort - Svart läder - Sportstol - Sportläderratt - Avbl. innerbackspegel - Sportautomat - Dynamiska dämpare - HiFi professional - USB - Tonade rutor - Alurails Jag fårnog välja bort något av detta om det blir en 525d istället. |
|
|
Med känsla: Bra att höra att du gillar M-sportchassit! Nej, någon automat är inte aktuellt för min del. Tycker att sportautomaten är en jättebra växellåda (framförallt i kombination med motorn i 530D), men skulle sakna "att spaka själv". Tycker att BMWs manuella lådor är underbara. Mer bilkänsla enligt mitt tycke och smak! NikeMan: Sportratten som Med Känsla har i sin bil har jag, visste inte att det fanns någon M-ratt att beställa. Har M-ratten i min 523:a och faktum är att den är på gränsen till för "tjock" i greppet. Men den är väldigt snygg! Buspelle: Tack! Ja, det är så jag vill ha min BMW. |
|
| Fick idag veta att M-paketet går att beställa från nästa vecka, kommer info 23 juni om priser, design och innehåll i paketet. Gäller från septemberproduktion, som vad jag förstår också gäller bl a 535d, touring mm. Kommer nog lite flera färger också. Frågan är dock hur mycket M-paketet kan lyfta F10/11 som redan idag är en mycket snygg bil utan paketet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.