AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
40.014

Nya 5-serie Touring F11 Premiär

Sida 2 av 5
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tasmangrön gillar jag skarpt...

___
//Ulf
Buspelle
Måste också säga att tasmangrön ser mycket fin ut. Har dock aldrig sett den i verkligheten.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Klart snyggare än sedanen, som så ofta med BMW. Tyvärr lite för slätstruken, känns lite som en E39. Fin, men en gäspning efter att ha sett ett par stycken.

Sex på alla fyra, roligast så!
Jag tror man tycker tasmangrön är roligt första tre fyra månaderna sen skulle iaf jag börja få funderingar på vad fxn jag har gjort. Är ju trots allt en bil för en halvmiljon +/- lite.

Har kollar mycket på den nya sophistogrå metallic och den är ju riktigt snygg.
Får kanske bli en sådan 525d touring sedan när den behagas komma.

En extra fråga: På 535i så fanns det silverlister på dörrhandtagen men är det för att den är 535i eller är det för att den har keyless? Lite fundering bara.

When Batman takes a vacation he does the Gumball
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
wsemme: silverlist vid dörrhandtagen är en del av tillvalet "nattbelysning". Har t.ex. detta på min sophistogrå 525d
Okej, är det ambient light du menar med "nattbelysning"?

Vet inte riktigt vad jag tycker om de silvriga eftersom att jag tänkte ha en helmörkbil med de tonaderutorna shadowline och svart eller sophistogrå.

Ifs så kanske det är snyggt med något litet som bryter av det mörka?

When Batman takes a vacation he does the Gumball
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Silver på handtagen får man med comfort access eller ambient light. Jag håller med om att det inte är så snyggt på en mörkare bil. Speciellt inte med shadowline och tonade rutor.

Även om man inte väljer ambient light så får man de vanliga röda dioderna som kupebelysning över mittkonsolen.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
När släpps prislistan för utr? Kanske någon som sitter på den redan? Narvselius?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Nä, sorry guys - så initierad är jag inte... :o)

Väntar på min E61.a så jag är inte like "het" på senaste nyheterna om F11:an just nu...

----
BMW CS #6212
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Narvselius:

Då får du väl en av de absolut sista E61:orna ?

/Janne
F11 går att bygga på BMWs brittiska sida ( www.bmw.co.uk ), dock bör man kanske låta eftersom man blir besviken på hur mycket dyrare samma konfiguration blir i Sverige. Gillar för övrigt inte formgivningen av bakluckan något vidare, den delen ser bättre ut på E61.
Sorry, missade att det redan finns en hänvisning till BMW.co.uk i första inlägget...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Ja, min blir en av de sista - en del av den utrustning som jag beställt (ventilerade säten i beige läder t ex) gick inte att beställa några veckor efter att jag lagt ordern.

----
BMW CS #6212
ma
10
matthall
530iA M Touring -01
Är det någon som läst om när sportpaketet lanseras?

Gi
245
Gitarrjohan
325i Cab LCI -10
Audi Q7 286hk diesel -18
Är det M-paket du menar med sportpaket? Jag tror inte man kan räkna med att detta kommer innan nya M5 är presenterad, vilket säkert lär dröja ett år.
ma
10
matthall
530iA M Touring -01
Ja, det var det jag menade. Tänkte inte på att det är M5 det hänger på.:)

M-paketet kommer tydligen att finnas tillgängligt redan i samband med att F11 leveranserna börjar i september. 535dT (299 hk) har redan förhandsvisats för VIP-kunder i Storbritannien. M-bilen kommer senare och har annat utseende (jämför M3 och 3-serien med M-paket).
ma
10
matthall
530iA M Touring -01
Alexaderl, låter fint, men vart har du fått din information ifrån? Har du sett några bilder på M-paketet?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Den info som spridits på ex 5-series forumet (eng) säger att M-paketet inte kommer förrän M5:an släpps, så vi får väl se vad som händer till hösten...

----
BMW CS #6212
matthall, läste på 5post.com där SCOTT26 kommenterar "ryktet" och när han bekräftar något så är det nästan lika säkert som ett pressmeddelande från BMW. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.