AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
625

bmw 325ia -93, varför startar den ej? hjälp

dd
2
ddeff
bmw 325ia -93
Hej!

Har i min ägo en bmw 325ia -93. För ett par månader sedan började bilen bete sig konstigt på vägen. Motorn började hacka, den gick inte jämnt och bilen kom inte heller upp i varv kort därefter la den av helt och det gick inte att starta den mer. Har inte kunnat starta den sedan dess. Den har varit inne på verkstad ett bra tag (ej bmw-verkstad,utan nån vanlig bilverkstad) och de har inte lyckats hitta vad som är felet! Bränslepumpen har bytts utan att ge något resultat.

Finns det någon där ute som har ett förslag på vad det kan vara för fel? Eller eventuellt hur man åtgärdar felet?

Tacksam för svar!

/Alex

Lite svårt att veta om den nu har stått ett par månader. Du beskriver inte tillräckligt. Går motorn runt som den ska eller (lagerbank)? osv.

Dina första 3 meningar hade jag gissat på batteriet är slut. På min gamla 325:a så började den skjuta i avgas och hacka. Skedde inget på gaspådrag därefter dog. Nu hade jag vart med om det en gång tidigare, så jag bytte batteri och bilen gick som den skulle igen.

Pratade med Bmw om detta och det är att när batteriet blev dåligt så gav det inte tillräckligt med kräm till spisen och diverse som behöver full kapacitet.

Kanske inte tillräckligt svar, men gärna om du kan vara tydligare med vad som sker med din bil så kan du säkert få hjälp.

Varför gör de inget mer på verkstaden? Du skrev att den vart där ett par månader eller jag tolkar dig fel?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
dd
2
ddeff
bmw 325ia -93
Hej!

Ja ursäkta jag skrev kanske inte ner allt det väsentliga. Motorn går runt iallafall men den startar inte. Jag kan inte så mycket om motorer, men allt verkar låta som det ska när man försöker starta bilen, det är inte fel på tändstiften heller. Batteriet är även bytt till ett sprillans nytt! De kunde inte hitta något fel på verkstaden och de ägnade inte heller så mycket tid åt bilen som jag hade önskat, så till slut beslöt jag mig för att hämta bilen därifrån. Har funderingar på att ta in bilen till en bmw-verkstad, men det kostar antagligen lite saftigare =/

Jag kan inte komma på nåt mer att skriva just nu om du/ni undrar något mer om bilen så fråga gärna.

/Alex

Visa användare
17
swl
320 dA -07
Nu är ju jag väldigt novis så jag kanske inte skall säga nåt.
Men det påminner onekligen om problemet jag har med min 330.
Där drar motorn runt väldigt trögt, och det var/är pga trasig startmotor...

Du kan ju kika på det iaf.
Som du skriver, så är det nog lättast för dig att lämna den på Bmw och be dem koppla upp den och göra en felsökning. (Ska inte vara så dyrt). Bor du nära Helsingborg rekomenderar jag Jarls bilservice. Funderar lite på om det är något relä som lagt av.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Kollade lite på Mekonomens hemsida. Eftersom du skrev nya stift, så tror jag inte på någon spole alla fall, för den hade även startat och gått på 4 eller 5 cylindrar. Men på deras sida finns det även Tändlägesgivare för kamaxel. Om det är den som strular?

Du gör nog bäst i att göra en felsökning och se om du får något svar där först.

Lycka till.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.