AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.116

Bmw 525ix -92 Bra bil?

Fr
5
Fritte1337
Bmw 325i coupe -94
Hej!

Jag behöver en vinterbil! Har fått tag i en fin bmw 525ix för 15 tusen. har gått 25k. Är det här en bra vinterbil? Har ingen rost och har fina säten och motorn verkar ok. har en bmw 325 coupe e36. Är det samma motor i den som i 525an?

Ett riktigt grymt forum!

/Fredrik
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Ja, det är samma motor, ev är de vanos på din 325a.
Jag hade en iX i vintras och jag tycker de va tråkit, motorn va för slö för att man skulle kunna sladda med den någonstans förutom på stora parkeringar. Jag åkte även lite terräng ute på småskogar fulla med snö o de va ju kul, men de klarar väl alla 4wd kanske?

Men vad ska du med en vinterbil till nu? Vintern är ju över..
Fr
5
Fritte1337
Bmw 325i coupe -94
Okej. Jag vill ha en bil till nästa vinter;) Här uppe är det snö största delen av året.
Är bilen slö? Vad ska man ha för bra bil i prisklassen 20 tusen då? Känns bättre att ha en bmw än en ådi.
GU
307
GUP
525iAXT 1992
525iAX 1992
Hej!
Du har Powerpost!
/Gunnar

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Får väl förtydliga lite, bilen är väl inte slö om den ska användas som den ska :)
Men vinterbil associerar jag med sladda o ha kul, och då är den för slö. Den drar dessutom mycket soppa.
Ev
80
Evinrude
525ix -96
525ix -94
Jag äger en ix som jag köpte i vintras och jag har bara positiva saker att säga om den.
Det som har varit ett problem är reservdelar till framvagnen då i princip ingenting från de bakhjulsdrivna passar, oftast fick man gå till bmw och köpa delar.
I övrigt tror jag japmax bara är lite för van vid sin 540. ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.