|
|
|
|---|---|
| Undrar om det är någon här som har sparat numren av Automobil där 330i och 130i a-testas. Är intresserad av resultaten från kurvtestet på dessa två bilar. Har med stort intresse läst resultaten för andra bilar, men det vore kul att veta hur BMW ligger till. | |
|
Kolla om du inte hittar testerna här: Länk Mvh |
|
| Automobil och Automotorsport är inte samma sak. | |
|
Jag letade lite i mina tidningar och hittade endast fakta för 330i. 130i fanns med i en vinterjämförelse mot en Golf men jag såg inga kurvtester. Men om jag inte missminner mig testades 130i en gång på sommaren också, men jag tror inte det var nåt A-test. Vet du vilka tidningsnummer det var i kan det underlätta. |
|
|
Ett tag publicerade Automobil listor med vad alla eller nästan alla bilar presterat i slutet av tidningen. Du kanske inte behöver rätt nummer utan endast ett nummer med summering av flera bilar? |
|
| Kollade på Automobils hemsida och 130i verkar vara testad i nummer 3 2008. 330i har jag inte hittat någon info om. | |
|
A-test BMW 130i: Länk Det närmsta jag kom 3-serien var A-test på 320si: Länk |
|
|
Lite siffror: Direktstyrdhet:37 grader Understyrning (60km/h) 26 grader Max hastighet 74km/h Max sidoacc. 0,95 g Testbilen hade aktiv styrning. De var "missnöjda" med sportchassiet som var stötigt men rollar (p.g.a. mjukhet). Hoppas du blev klokare =) |
|
| 130:in var det... | |
| Tack så mycket! | |
| För övrigt förvånad över siffrorna. Ganska dåligt resultat för en bil med sportiga ambitioner som 1-serien. 26 graders understyrning är mycket sämre än flertalet framhjulsdrivna bilar. Om jag minns rätt hade Mini Cooper Works bara 13 graders understyrning i 60 km/h och den är framhjulsdriven..... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.