|
|
|
|---|---|
|
Efter batteribyte lyser ständigt airbagslampan ,Varför? Måste man släcka den på auktoriserad BMW. Gegga | |
|
Hej!! Airbaglampan har det varit mycket skriverier om vad gäller Z3, hade en sådan till i höst som den eländiga lampan lös på. Hoppas att det inte är lika känsligt system på Z4 Hade nyss mitt batteri bortkopplat vid laddning på min nyinförskaffade Z4 3,0, men det var inga problem med den lampan när jag kopplade på batteriet igen. På Z3 var det känsliga tydligen att det blev oxid på kontakterna till bältessträckarna eller avbrott i kännaren som ska ge info till passargerarairbagen om det sitter någon i det sätet. Detta var väl kanske ingen hjälp, och som jag förstår så måste felet lokaliseras av aukt.firma och dom släcker ju då också lampan om det inte finns något fel, för då kommer den ju igen. Hasse Z4 |
|
|
Jag är ganska övertygad att du kan släcka den med diagnosverktyg genom OBD-kontakten (såna går att köpa via t ex blocket om ingen polare har). På samma sätt som man kan återställa servicelampor mm.... Problemet uppstår när/om felet kvarstår, men det är ju en annan historia. Men det finns en del att läsa i gamla trådar, bla om passagerarstolens sensor, precis som Hasse säger! ///Magnus |
|
|
Hade beställt tid på Autoteknik i Borås för att släcka Airbagslampan . Men de hittade inget fel på deras dator ,den visade 0 fel. Ringde till Bmw i Grästorp, och de sa att de inte har bmws originaldatorer för att nollställa fel. Fick ocskå veta att om man kopplar bort minuspolen får man inte röra något under 18 min på bilen som har med airbagslampan att göra. Stämmer detta? Gegga |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En auktoriserad BMW verkstad utan BMWs DIS ... dator finns inte på världskartan, BMW skulle aldrig tillåta att en sådan verkstad fanns, så där drog dom en vals. Dessutom så gäller 18-20 minutersregeln för de gamla BMW före 96 typ på de nyare det typ E39/E46 mfl är ca 15 sekunder enligt BMWs verkstadsprogam. Undrar om det var städaren du fick talade med. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Vid service av bilen visade det sig att det varit spänningsfall i batteriet,därav lyste airbagslampan. Nu är den släkt igen. Bytte bromsklossar fram ,nytt microfilter, samt ny olja Castrol edge0-40 ,oljefilter 3606kr | |
|
Hej Gegga, Vad fick du betala för att släcka lampan? Mvh/Rolle |
|
|
Det kostade 500 kr Gegga |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.