AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.735

Utbyte av LED till orginala Angel eyes

ba
14
barkman
BMW 320d Touring -10
någon som är insatt i det? byter man bara ut dioderna för att få en annan färg/nyans på ljuset? verkar ju vara helt klart snyggare med lite blåare än det gula ljuset... någon som har gjort det? bilder?

Länk
2s
255
2sexy4u
640iA -11
Inte svårt att bytta ut om man är händig,, byter bara ut dioderna på vardera sida. Själv kör jag med 6000k på min pre LCI.

Länk
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Barkman: Vilka dioder ska du byta? Om du syftar på ringarna så är det inga dioder du har utan vanliga H8 halogenlampor. Dessa har jag bytt ut på min mot MTEC lampor.

Det finns annars en tråd 3 steg under ditt egna Länk där du kan läsa om det. Jag har satt in bilder på hur det blev på min. Finns 2 sidor med info. Blåa blir dem inte riktigt heller för kameran lurar. Den bilden du länkar till med LED syns inte under dagtid utan vid skymning bara. och mörker. Varför tror du kortet är taget med svart bakgrund och inte i dagsljus? :))

Undrar du över nåt så hjälper jag dig gärna med hur du byter dem,
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
2sexy4u: Det är lite skillnad på dem LED du har och dem som är på dem senaste 3 serie modellerna :) Men resultatet blir densamma mer eller mindre
2s
255
2sexy4u
640iA -11
Jupp visst är det skillnad :D.

Har nu inte bytt ut lampan på någon LCI måste väll vara samma tillvägagångsett eller ??
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Nä dem sitter hela annorlunda. Du kan byta ut dem på LCI från motorrummet, det går inte riktigt så lätt till på tex din modell som du själv vet :))
2s
255
2sexy4u
640iA -11
Jaså....man lär sig något nytt varje dag ;)
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
2sexy4u, du borde frågat mig när du hade en lci lampa framför dig ;) tycker det verkar något enklare :P e ju en h8 ^^
ba
14
barkman
BMW 320d Touring -10
Herr.Bayer det du skrev om att de inte kommer synas på dagtid, hur vet man det när man köper/beställer då? vad har du att rekommendera? självklart vill man att dem skall synas dygnet runt?! eller?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Barkman: Anledningen till att dem inte syns dagtid är för att LED ljuset är vitt och dagsljuset är också vitt, så du förstår varför dem inte syns så mkt. Dock syns dem riktigt snyggt vid skymning. Du kan söka ihjäl dig på Google men du kommer bara hitta bilder på bilar med LED som är tagna i mörker just för att det är då dem syns.

Men eftersom du har likadan som min så rekomenderar jag att du byter ut dina till MTEC Cosmos Blue 4750K, då syns dem på dagtid och lyser vitt. Kolla på mina bilder jag har lagt upp här Länk
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
Bayer: lyser dom starkt? har beställt ett par till mina halogen-lampor. Vill att färgen ska matcha AE-ringarna bättre. Nu behöver jag bara fixa ett par strålkastare. :-) hehe
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
bengalsimon: Nu är jag inte riktigt med vilka lampor du syftar på. Mina AE syns dagtid ja för dem lyser såpass starkt att dem är fullt synliga. Men du har en -05 och vi har lite olika lamptyper till våra AE.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.