|
|
|
|---|---|
|
320 touring alpinvit mörk klädsel Någon som har åsikter på nyans? Jag har haft en svart v70 med mörkaste på bakdörrar och bakåt (5 av 5) Men är osäker om det klär den nya vita bilen, eller om man ska köra på en 4 av 5. har även 1 nyansen på framrutorna på gamla bilen och tänkte faktiskt smyga dit 2 på nya bilen... | |
|
Har samma funderingar själv, är ute efter "näst mörkaste" runtom bak samt "näst ljusaste sidorutorna fram" så kontrasten inte blir så stor samt att jag vill undvika helsvart bak då man ser dåligt när det är mörk plus att jag personligen tycker det blir lite raggarvarning med helt svart baktill.. Hursomhelst så var det givetvis inte så lätt då det kommit flera skalor på senare år plus att firmorna verkar räkna olika med % satserna. Jag tror jag hade 20% bak och 35% eller 50% sidorutorna fram på min gamla metallic svarta combi, enl. den solfilmsmontören. Ringde en annan firma och de pratade omvänt att jag då skulle ha 80% bak och kanske 15% fram. Antar att de menar ljusinsläpp ? Skulle vara intressant och veta vad "original" toningen man får från BMW själva vid nybilsköp har för skala/procentsats ? Vad jag vet är den inte helt "svart" ? Priset verkar hamna på ca 5000:- ink. moms för 9 rutor i sthlms området, vet inte ifall det är vad man normalt får betala för kvalitetsjobb och kvalitetsfilm ? |
|
| glömde... även jag har alpinvit samt mörk klädsel | |
|
kul att höra att det är andra som är lite osäkra, men det lutar ju åt det du säger, näst mörkaste bak, och näst ljusaste fram. priset i borås hos en erfaren montör ligger lite längre än stockholms priset, har dock inte fått ett slutgiltligt pris, jag gjorde en v70 7 rutor för 3500 och det har hållt fint i 2½ år nu tills den såldes. och där omkring hoppas jag att han gör min bmw med... det med bmw orginal toningen hade varit kul att höra, någon som vet? |
|
| Märkast på bakrutan o sen röktoning runt om ända fram för din svarta klädsel i bilen kommer göra att det ser ännu mörkare utifrån | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.