|
|
|
|---|---|
| Hej, är det någon här som har erfarenheter av Hi-fi ljudet och Harman Kardon ljudet? Är det väldig skildnad? Står i valet och kvalet. Det skiljer ett par tusingar, det borde vara värt det, eller? | |
|
Tyvärr är det pengar i sjön, BMW har hittills alltid haft icke prisvärda stereoalternativ - köp eftermarknadsprylar. En som köpte BMW´s toppalternativ Individual Audio har börjat byta ut högtalare efter bara nån vecka...!: Länk En annan uppgraderingstråd: Länk Mvh |
|
Roffa1 |
Personligen, så är jag mkt nöjd med mitt Hi-Fi pkt. Det lirar perfekt i alla lägen. Saknar ej alls mitt tidigare avancerade tävlingsbygge som vägde 50-100kg. Tycker att BMW:s Hi-Fi pkt spelar otroligt rent, alla elementen lirar tillsammans i yttersta harmoni. En ren fröjd att lyssna till. Sedan finns det dem som slaktar nya exklusiva bilar för installera hemabyggen. Jag skulle aldrig komma på tanken att förstöra det optimala fabriksbygget med eftermarknadsprylar som ej passar utan användandet av plåtsax. |
|
Att Carlman började byta ut sina individual hifi komponenter säger ingenting om ljudet. Vi har olika upplevelser, speciellt när det gäller ljud. Något som en person tycker låter bra, kan för någon annan låta dåligt. När det gäller högtalarpaket hade jag inte lyssnat så mycket på andra, utan snarare försökt bilda mig en egen uppfattning pga av ovan nämnda anledning. |
|
|
Är h/k systemet samma som före detta HiFi Logic7? Det kostar samma och verkar ha samma effekt iaf. Jag har detta system och tycker det är underbart. Sådär klart och kraftigt oavsätt hur mycket man höjer volymen. Även vid låg volym är ljudet väldigt klart. |
|
|
FD ProLogic anläggningen lät riktigt bra, om den nya HK är i samma klass så tycker jag man bör överväga att lägga till merkostnaden om man lyssnar mycket på musik i bilen. Jag tillhör den kategori som anser att de vanliga HIFI-pkt (676) ger en ytterst liten förbättring av ljudkvaliteten jmf med standardsystemet, ffa om man betänker priset (6kkr). Jag har själv detta system i min BMW och det låter dåligt jmf med exempelvis den fantastiska ProLogic anläggningen som sitter i min andra bil (V70) och som jag anser ligger i paritet med BMWs ProLogic system. Men som tråden ovan visar så finns det somliga som anser vanliga HIFI-systemet duger gott, men det beror helt enkelt på vilka preferenser man har :-) |
|
| då antar jag att h/k ljudet räcker till mig. byter från volvo och var relativt nöjd med ljudet jag hade där, sedan när jag satte mig i bmwn hos säljare med hifi ljudet så blev jag faktiskt lite snopen... förvånad över att det inte var bättre. leverans vecka 20 och då ska det spelar musik! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.