|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Märkte att mina lampor började lysa en aning starkare på instrumentbrädan. Så jag tog fram min multimeter och såg att spänningen låg på 15.5-16volt över batteri polerna. Stängde av bilen genast. Vad kan det vara för fel tro? Är det laddningsregulatorn som spökar? | |
| Eftersom regulatorn, precis som namnet säger, reglerar laddningen finns det nog inget annat som kan åstadkomma en så hög spänning. | |
| Nä låter ju troligt men ville bara dubbelkolla innan för regulatorn kostar typ 1500kr och finns i Tyskland, så det tar ett tag att få den.. | |
|
Kan inte vara möjligt att det inte går att få tag på en regulator i Sverige. Det är ju en frekvent slitdel och borde finnas på BMW, Mekonomen, Meca eller någon bilelfirma. Finns ett par Boschvarianter och en Valeo, så kolla vilken du har och leta runt lite. Länk |
|
|
Jag ringde bmw och dom hade inga hemma. Det var tyskland på dessa. |
|
|
Vad är det till för bil? Regulatorn sitter väl ihop med kolen och kolhållaren? Om så e fallet så borde det till och med finnas på biltema. |
|
|
Det är en e36 328 -95a Finns inte på biltema till min bil.. |
|
| Mekonomen verkar ha | |
| Om den laddara så mycket så finns den en risk att batteriet har kokat. | |
Roffa1 |
När laddregulatorn släpper loss, så kan den stundtals ge upp till 35volt. Låt bilen stå tills felet är åtgärdat. Annars finns det risk för att bilens elektronik tar stor skada. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.