|
|
|
|---|---|
|
Själv har jag använt Lahegas 37A+B och är mycket nöjd med resultatet. Polering innan påläggning och det blir hållbart och behåller glans och avrinning bra. Jag brukar köra med lite sprayvax efter tvätt, bara för att få lite avrinning och en gnutta glans till. Vinterhalvåret använder jag AutoSmarts Power för att bli av med salt och asfaltsfläckar. Detta verkar inte påverka lackskyddet något nämnvärt, däremot blir bilen lättvättad och man behöver inte gnugga något med svampen för att få bilen ren, bara att "svepa av" lacken med svampen och det blir rent och fint. 1,5 år efter behandling är lacken fortfarande i oförskämt bra skick! På "bruksbilen" blir varaktigheten lite mindre kanske cirka 1 år innan man behöver göra en insats igen, mest för att jag vill ha lacken i toppskick annars är nog varaktigheten längre om man sköter skyddet bra. (Skonsamma tvättar, INGEN automat!) Vad har ni andra hemmapolerare för favoriter? Och vilka erfarenheter på hållbarhet, avrinning och glans har ni från dem? | |
|
Kan tipsa om en produkt som heter Ultima Paint Guard Plus, blev rekommenderad den när jag skulle handla något att använda till min tjänstebil. Trodde väl inte riktigt på att wipe on and walk away produkter av den här typen kunde vara något att ha men är hur nöjd som helst. Får en jätte bra glans och avrinning, visst är väl inte hållbarheten som på andra lackskydd men då tar det å andra sidan 5min att lägga på på en hel bil efter tvätt. |
|
|
Jag instämmer med bjorn_h! Jag tycker dessutom att hållbarheten är mycket bra, har alltid använt mig av klassikern Sonax Flytande Hårdvax tidigare och den håller inte i närheten lika bra som Ultima PGP. /Masten |
|
|
Kan bara instämma ang Ultima PGP. Oerhört smidigt att lägga på. Hållbarheten har varit bättre än olika typer av vax jag provat, men det är ju fortfarande inget riktigt 2-komponents lackskydd. Tiden det tar att lägga väger ju som sagt upp en hel del! |
|
|
1. Sonax hårdvax. 2. Hagmans glansvax. Har testat en del men återkommer alltid till ovanstående. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.