|
|
|
|---|---|
|
Jag tänkte konvertera till dubbeldinstereo på min e39 men när man plockat ur stereo och radiodelen i mitten, så måste man ju ut med den ram/hållare(rödmarkerad på bilden) som allt var monterat i, även den fällbara luckan sitter ju fast i den. Jag har skruvat loss 4 skruvar som håller den, två på vardera sida(blåa punkter på bilden). Nu har jag även tagit lös träpanlerna och skruvat bort de skruvar under dom som sitter närmast hålet där stereon satt. Men jag kan fortfarande inte ta ut den. Måste man verkligen ta bort hela undre delen av instrumentpanelen, handskfack och hela skiten för den att få ut den här lilla ramen? Finns ju fler som bytt så någon borde ju ha koll. Länk | |
| Du borde ha 2 hål på vardera sida av stereon, ett stöldlås.. Bocka två svetstrådar eller något och kör in för att släppa på clipsen och dra stereon utåt borde det gå :) | |
| Japp den nedre delen måste bort då hållare är istucken bakifrån.mvh Martin | |
|
En undring bara. Stereon med radio, förstärkare, CD eller band, är det som sitter högst upp och som täcks av luckan. Panelen under (MID) visar visserligen info från stereon, men är även klocka, telefonmanöver, färddator, manöver för extravärmare osv, beroende på bilens utrustning. Vill du verkligen bli av med denna och dess funktioner? xelion: På E39 sitter ingen stereo (huvudenhet) instucken med låsning på det sätt som du beskriver, däremot i en del andra bilmodeller. FP |
|
|
Jag har insett att hela skiten måste bort =/ Det blir nog att man lyfter bort övre delen av panelen istället för undre, jag ska byta kupefläkt också( eller ja den borde redan vara bytt men folk ska ju ha tid också) och då måste man bort med övre delen så när man jäklas så mycket med att få bort den kan man ju lyfta ur den här lilla ramen samtidigt, går ju smidigt uppåt också. Drygt bara för att kunna spela Usb i bilen, jag köpte först en usb konverter för att koppla in på cdväxlaringången, smidigt med orginalgrejer och rattstyrningen kvar tänkte jag, men den fungerade inte alls så de blev att skicka tillbaka till tyskland. Sen fick jag idén att köra en kombinerad dubbeldin gps,usb,dvd,touchscreen kombination och sen ska ramen ställa till det. Troligtvis har jag väl den "turen" sen att stereon tar i luftkanalen i bakkant också. Blev så less på 540in i förrgår att man ville elda upp den, kör Volvo 740 nu för att bearbeta mina tankar :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.