|
|
|
|---|---|
| Tjena, bytte skivor och belägg på E60'n idag. När jag sedan skulle hem från garaget hade jag anliggande bromsar deluxe. Vad kan det bero på? Måste man göra något mer än bara byta för att få elktronikmonstret E60 att justera beläggen rätt? | |
| Antar att du pressat tillbaka kolven så långt det går samt tömt ur eventuell överflödig bromsvätska ur behållaren? | |
|
Ärligt talat hittar jag fan inte behållaren. De är så jävla pinsamt :D Känns rimligt att det är för mycket olja. Bilen fick bromsoljebyte för en tid sedan när skivorna var rätt slut. Kolven fick veta sin plats så att säga :) Tack för tipset, ska bara leta reda på var under all plast de gömt bromsoljebehållaren...för det är väl inte samma som till servon? |
|
|
Hej, den sitter på förarsidan. Exakt var vet jag inte. På e39an sitter den under coupéfiltret. Sök i forumet eller kika på Länk /H |
|
|
Ok, nu pallade jag ta tag i det. Ok-hållaren tar emot skivorna på insidan! Köpte skivor av Motornord, de brukar ju ha koll på grejorna :| Någon som varit med om liknande? Har kört bilen från garaget, hem, till garaget, kanske 7-8km. Kan jag räkna med att få någon ersättning av leverantören? Som det är nu måste jag nog hämta skivor på BMW istället. :/ |
|
| Det borde ha väsnats en hel del om ok-hållarna ligger an, man tycker att du borde märkt detta redan vid monteringen...Jag skulle ringa leverantören o förklara läget o kräva andra/passande skivor eller återköp.. | |
| Hm...Du har inte råkat förväxla ok-hållarna för fram resp bakaxel?? | |
|
Kolla att måtten på skivan är rätt. Du kan kolla måtten för skivan via mekonmens sida. Din bil skall ha 348x30 fram och 73mm inbyggnadsdjup. Har du fått en skiva för 530 så är djupet bara 70mm men då skall ok-hållaren nöta på yttredelen av skivan. Kolla att du dragit åt allt korrekt och inget grus mellan okhållaren och spindeln. Det är lätt att få vid monteringen. |
|
|
Tack för tipsen. Motornord var väldigt tillmötesgående. Hämtar originalskivor på BMW imorrn, ska jämföra måtten. Ytorna var soprena, lovar :) Det är dessutom exakt likadant på bägge sidorna. |
|
| Verkar som jag fått 745-skivor ist. Hämtade nya på BMW och mätte mot de andra. Nu har jag iaf 545 igen, älskar den bilen efter ett par veckor i en sur pajero :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.