|
|
|
|---|---|
|
Hej är det någon som har erfarenhet av eller köpt bil hos Europe bilcenter i Norrköping? De har en z4 3,0 si cab -06 där för 275000. Det ser ut som en Tysklands- import, bilen saknar en av lyktspolarna?... I övrigt är den intressant då den har vad jag vill ha , automatlåda sportstolar etc kul om någon kunde delge mig lite åsikter. Lars | |
|
STOR varningsflagga för dem. Svartlistade, har sålt skruvade och krockade bilar. Följer inte allmänna reklamationsnämdens beslut och har fällts i domstol. Har själv bott i Norrköping och kollat på bilar där. Skulle aldrig komma på tanken att handla av dem. ------- //Lövet |
|
|
Hejsan det räcker med att gå in där och titta och bilda sin egen uppfattning. Som "andreas" ovan skriver så skulle jag vara väldigt försiktig och varför köpa av en firma? Då du ändå är intresserad att betala så mycket skulle jag nog lägga de pengarna på en privatägd bil, du borde väl få ett kanonskick för dessa pengar. Naturligtvis kanske det blir lite mer jobb att söka för att på hemorten finns väl sällan det man söker, och nog skulle jag hellre avstå något från önskelistan för att i gengäld få en välhållen fin bil som man vet och förstår att det blir ett bra köp, tiden man söker är ju också en del av det roliga så ha inte för brått bara för att det finns en bil så nära dig mvh Uffe/bildock |
|
|
Tack för era kommentarer, jag har läst andras erfareheter också så det verkar inte vara någon bra ide att köpa därifrån. Kan inte annat än bli förbannad på oseriösa skojare i bilbranchen. Lars |
|
|
Är hellre utan bil än att handla av dom!!!!! Klabbarparn |
|
|
bildock - Nog finns det fördelar att handla av en seriös firma. De rekondar bilen, erbjuder, inbyte, finans och garantier. Dessutom så är det ofta inte dyrare att köpa av firmor än privat eftersom många privatpersoner har rena önskeuppfattningen av vad deras bilar är värda. Men om firman är oseriös så försvinner i stort sett alla fördelar och då håller jag med dig helt. E.B.C. är ingen firma att överhuvudtaget gå i närheten av. ------- //Lövet |
|
|
Andreas Löfgren jovisst har du alldeles rätt, jag tänkte mer på att om man vill lägga ut den summan, för det är ju rätt mycket i kronor i allafall så vill nog en firma ha en stor del i arvode men bortser man från det och köper bilen privat kanske man kommer upp ett snäpp till i lågmil-senare modell och man kan själv avgöra vem man handlar av. Men det kanske ställer lite extra krav på en själv men en bil i den kalibern förväntar jag mig en bil i nyskick och lite koll bakåt på ägarförhållande och en koll hos BMW vad som står i deras data borde man få ett toppexemplar, men visst har du alldeles rätt i vad du säger. Jag bor också nära denna firma och brukar åka ett varv och titta och konstigt nog så återfinns många gånger hobbybilar och efter ett tag så är de borta, men de intryck jag fått därifrån vill jag inte göra affärer där, så där har vi tydligen samma syn mvh Uffe/bildock |
|
|
priset var nog inte konstigt med tanke på vad bilar med den specen ligger på hos handlare, men var försiktig om de inte har gott rykte.. saken är väl att det är svårt att hitta bra objekt med rätt spec, sportstolarna vill man ju verkligen ha tex |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.