AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.823

Är detta M-sport?

Ab
57
Absolutjohan
Z4 3.0 Roadster -03
Lite påklistrade m-sport märken innebär väl inte att det är M-paket? :)

Länk
An
66
Antijustering
Bmw 530 Ia Touring
Hahaha. Vilken skojjare...
Får köpa M5 märken till min och kalla den m5.. ;)
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Haha snygga klistermärken. Det enda bmw själva sätter dessa märken på är fälgar. Dekaltrim utan dess like.
Inget är M-sport på den den där, inte ens ratten
Usch vad fult...
fanns det ens ett riktigt m-paket till z4:an??
Tror inte det finns ett kompett att köpa men man kan väl plocka ihop ett iaf... fälgar, stolar, front, ratt osv
finns ju z4m front samt aerodynamikfront men en m-paket front saknas väl? det jag menar med riktigt m-paket är så som man t-ex kan beställa till 3-serien med komplett chassiuppdatering, kjolpaket och sportutrustning
Nej, något M-paket fanns inte till E85/E86. De alternativ som stod till buds varierade med årsmodellerna men det handlade enbart om enskilda tillval och således inget paket.

Herrn bakom annonsen borde revidera en i övrigt helt okej annons lite. Först ska pratet om "fullutrustad" bort, det är en floskel jag inte gillar då den mer eller mindre alltid bevisar okunskap. Vidare borde eBay-emblemen utgå tillsammans med det massiva lagret av Bregott som ser ut att ligga på ratten.
Jag tror jag får ta å klistra på ett M-märke på mina M-sport stolar. Det blir nog skitsnyggt.
Har man 'the real deal' behövs inga emblem, den biten har BMW själva löst på bästa sätt. Diskret och snyggt tillika helrätt. Åker man Z4 utan M men med M-sportstolar finns inget M i nackstödet men även då gör man bäst i att hoppa över klistermärken och annat junk.

Det fatala nederlaget består dock i standardstolar i kombination med märkliga M-emblem från eBay. Resultatet blir pannkaka.
Pannkaka M. mera...

Haha, ursäkta min dåliga humor.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Här har vi en Z4 2,5si -06:a med M-Sport enl bilfirman : Länk

BMW CS #07491
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Gör följande: Lämna in din bil hos Köhler Racing Länk och byt till detta:

kamaxlar: Dr Schreick
Kamdrev: Dr Schreick
Ventilfjädrar: Dr Schreick
Modifiera Insprutet med större spridare
Större insug samt Sportluftfilter"
Extraktor grenrör "SuperSprint"
Effektavgassystem "SuperSprint"
Modifierat styrprogram med mappning.

Effekt och prestanda:
Standard M3: 343hk/360Nm
Trimmgrad 1: 363hk/370Nm
Trimmgrad 2: 395hk/400Nm

Mvh Fredrik

BMW CS #07491
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Postade det sista inlägget i fel tråd!

Sorry**

BMW CS #07491
Den röda var tämligen välutrustad, den utökade läderklädseln imponerar! Ordet unik ligger nära till hands då det inte lär vara många svensksålda bilar som har detta.

Beträffande M-sport så avser det ratten, chassiet och stolarna. Rubriken medger inte särskilt många tecken varför en beskrivande förkortning likt M-sport kan vara motiverad. Helt klart bättre (och mer sanningsenligt) än 'fullutrustad' eller annat halvt osant tjafs.
Vad exakt menas med utökad läderklädsel?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Utökad läderklädsel innebär läderklädd instrumentpanel, ovandelen på dörrsidor m.m.

/Masten
Okej, ser inte ut som om bilen i länken ovan har det i så fall, eller ser jag fel?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Hoppsan, jag hade lite fel där. I annonsen står det följande "Svart utökad Läder Paket New England (LBSW); Stolar, Dörrsidor, Vindruteram och Solskydd".

På Z3 däremot är det som jag skrev vid utökad läderklädsel, samt mittkonsollen.

/Masten
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.