|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 2,8 liters bmw marine från -79 och måste få veta vad det är för motor kod för jag ska beställa oljetrågs packning Det som står på den på ena sidan blocket ät 2,5/2,8 BMW tack på för hand mvh | |
| kanske du kan hitta något här Länk | |
| Jo har titta där men vad är den byggd på ? tex M10 m30 m60 osv mvh | |
|
Om det är en 79 2,8l borde det vara en M30. Är det kedja till kammen? MVH David Öfverdahl |
|
| Hej det är ingen kam rem på den det är kedja mvh | |
|
Använd flytande packning på tub istället funkar lika bra. mvh stefan |
|
| vet inte om jag vill ha sånt sitter rätt trångt i båten om det skulle börja läcka | |
| B190Z heter den skulle jag tro. Bygger såklart på M30. | |
|
Försökte kolla lite i real-oem och motsvarande för marine och det verkar inte vara samma art# på trågpackningarna mellan automotive och marine. :( 11131250090 <- art# för marine enligt Länk |
|
| var inte bmws marinmotorer det största fiaskot någonsin skådat?? | |
| Vet inte om det var nått fiasko men dom går väldigt fint iallafall =) har haft bmw i en annan båt bättre än en sur b30 :P | |
| farsan har alltid haft båt sen han va ung o det var inte länge de fanns på den svenska marknaden. de var helt enkelt för lite gods i och för mycket som rostade o ärgade. tror iofs främst att det var marindieslarna i segelbåtar fiaskot fanns. men aldrig hört nåt positivt om bmws marinmotorer. annat är väl volvopenta! =) | |
|
Åker själv MarinM10 i min turbo02a Stor skillnad mot VP som dock är bra till bojjsänke. Fanns hur mkt som helst som var bättre på bmw Tex slutet kylsystem med värmeväxl Inbyggd oljelänspump powertrim brytarlös tänd tja listan kan göras lång Man kunde iofrs få en del av detta till VP men då kostade det flis. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| jo men jag syftade på hållbarhet o driftsäkerhet? + servicevänlighet mest..har inte alltid volvo varit bäst då? ;) | |
| Volvo är nu tämligen efter =) trevligare med en bmw i båten också =) | |
| Fungerade motorkoden? | |
|
jag använde packning på burk verkar funka tack för svaren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.