|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Börjar bli dags att byta till sommardäck nu, men då jag inte fick med några när jag köpte bilen behöver jag köpa ett par. Finns det affärer runt om i Göteborg som kan tänkas sälja begagnade sommardäck? Har kollat lite på blocket utan att hitta nått riktigt intressant. Är student så har inte riktigt ekonomin till att köpa helt nya. Polaren jag köpte bilen av jobbar på mekanum och enligt han kommer det inte folk och byter däck på sina bilar trots att däcken fortfarande är hyfsat fina. mvh Fredrik | |
| Är det enbart däck du behöver eller krävs det även fälgar? Titta på blocket är mitt tips. | |
| Bildemonteringar borde få in hyfsat fina beg däck och fälg. | |
|
jo det är fälgar också, om man inte bara kan sätta på de nya sommardäcken på de gamla fälgarna? har kollat lite på blocket, får väl ta och göra en lite noggrannare titt. som jag har fattat det som så skall jag ha 185/65R15 på min BMW 316i - 92? Eller finns det andra dimensioner som också skulle passa? |
|
| Det med bildemonteringen kanska man skall kolla ja, var en bra idé. Får ta mig en åktur till närmsta. Tack tack | |
|
I princip standard dimension, bildemont brukar ha massor av sådan däck. För tre år sen köpte jag 4st med alu fälg för 1500kr, gummi "piggarna" satt kvar på slitbanan, sen att fälgarna såg förjävliga ut är en annan sak. |
|
|
Tack för alla svaren! skall kolla runt lite på bildemonteringar här i Göteborg. Hittade även dessa på blocket: Länk Dem borde väl passa rakt på eller? |
|
| Däcken passar, men inte fälgarna. Dom får du sälja till lokala Volvo BM-klubben ;) | |
| Du tror väl inte att fälgar avsedda för en Volvo 740 passar på din BMW? | |
|
Du kan ha 195x60x15 eller 205x55x15. Även om du får tag på 205x55x16 eller 215x50x16. Lycka till! Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.