AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
897

bränslepump 518i E34 94års

Ma
4
Manticore
518i Touring 94
Hej!Ny touring ägare likaså bmw ägare.Bilen gick mycket bra startade direkt,inga täcken på några fel.4 dagar senare tvärdog den,inte soppa torsk symtom bara mjukt avsked.Har läst runt på forumet o tror på pumpen.Men dåligt väder i påsk så inte skoj att felsöka el i regn.Testade att dra ström direkt från batteriet till pumpen,inget hände.slutsats?Kass eller kan man inte testa så?4o5 stiftet på pumpen. relät är det de som sitter i mitten?Har ingen manual.Tacksam för råd o tips...

Sp
20
Speedbird
540iA Sedan -93
116d M-sport -16
740iA -99
Tjena! Hade ett liknande problem i somras med min 540 av liknande årsmodell. Symptomen var att efter att ha haft full tank, med ca 10-15 liter kvar av tanken, så ville bilen inte starta. Tankade några liter, då gick det. Dagarna efter så startade den på morgonen, men stängde man av så gick det inte att få igång henne.

Jag sökte efter problemlösningen, hittade att kam alt. vevaxelgivaren kunde vara spöket. Men jag köpte ändå en ny soppapump på biltema, bytte, ingen lösning. Bytte de båda bensinfiltrena, ingen lösning det heller. Hade en snäll pappa som bekostade ett verkstadsbesök, där kom de fram till att bensinpumpen (?!) var problemet! Alltså var pumpen från biltema kass. Fick en ny originalpump (tack pappa!) och efter det har det fungerat utan problem.

Så, en ny biltemapump kan vara en lösning, jag kunde utan problem lämna tillbaka den gamla, en gång använda pumpen. Vev/kamaxelgivare kan också vara ett problem.

Hoppas du får igång henne! =)
Ma
4
Manticore
518i Touring 94
Hej!Så man vågar köpa biltemas pump.Vet du om pumpen borde går vid direkt koppling till +- batteriet?måste väl starta av detta, om inte kass?Har inga mätinstrument hemma,lång påsk så imorgon blir det inköp,tungt men nödvändigt.Tackar..........

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag har oxå dåliga erfarenheter av Biltemas pump, den höll i ganska exakt 1 vecka sen skar den. Satte i en begagnad originalpump då.
Ma
4
Manticore
518i Touring 94
Pumpen ute går ej runt.Köpa ny på biltema,laga,eller någon med ett bra pris på pump...

Ma
4
Manticore
518i Touring 94
Hej!Pumpen byt bilen går igen.Får tacka Roger här på forumet för snabb leverans av pump.Enkelt fel att åtgärda, men fan så sjukt att dom inte håller bättre.Tack för mig.Ha det i solen...........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.