AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
576

Fordonsdatorn startar ibland om och tappar bort navigatorn

Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Hej,

Jag har fått ett mystiskt fel, som uppträder ungefär varannan månad. Användargränsittet på skärmen byter utseende till en gråskalig variant istället för det lite brunare orginalutseendet. Navigatorn förvinner från menyn. Det går att välja sex språk på set-menyn istället för bara tyska och engelska. Det återgår till normalt utseende och funktion om man kopplar bort batteriet.
Vad göra?

mvh Nisse
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Låter som din navigatorenhet lever sitt eget liv. Som ett första gratis steg kan det vara värt att uppgradera mjukvaran i den. Vilken mjukvara har du nu? Om du går in under "Set" ser du aktuell mjukvaruversion uppe i högra hörnet, X-Y/ZZ.
Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Hej,

Jag uppgraderade mjukvaran för några år sedan och nuvarande version är SW2-1/81. Jag tror att den är hyffsat färsk. Jag har haft bilen i sex år utan elstrul, så det är väl dags nu.

Väldigt förvirrande fel eftersom jag inte vet i vilka kretskort olika funktioner sitter.
Sitter intelligensen för menyerna i navigatorn? Det som händer är att menyerna för On-board computer, Telephone osv finns kvar men GPS-navigation försvinner. Dessutom får jag då sex språkval under Set-menyn.

Jag får väl börja med att koppla ur navigatorn helt och se vad som händer.

Är det någon på forumet, som har koll på ovanstånde funktioner och elektronikburkar?

mvh Nisse
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Här finns en enklare felsökningsguide samt beskrivning på systemet;

Länk

Länk

Den mjukvaran du har är den sista för mkII.

Ni
171
Nisse N
VW Golf Kombi -15
VW Typ I -69 Cab 2276 cc
Tack för länkarna till dokumenten.

mvh Nisse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.