AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.549

Engine fault, reduced power meddelanden ?

2s
255
2sexy4u
640iA -11
Det hela började på motorvägen på väg hem från Elmia. Blev omkörd på m-vägen av några "snabbare" bilar. Tänkte då ge igen och lätt dem löpa så jag kunde ta sats. Höll ca:200 km/h i några minuter innan jag gav upp och återgick till marschhastighet ca: 130-140km/h. Efter några mil började min motorlampa lysa gult och på navskärmen stod det Engine malfunction, reduced power. Bilen gick som den skulle och upplevde inte att jag tappade några hästar. Det är en 320 e90 som har gått strax under 300m mil. Någon som har någon aning på vad det kan vara???
Ska boka in den hos Bmw så fort påskledigheten är över....
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Hej

En arbetskollega fick precis samma fel. 2600kr att släcka lampan. Dom kalibrerade spjället igen och han har kanske kört 50 mil sedan dess.

Tittade på diagnospappret.
Jag är osäker på om det är spjället som går trögt och styrningen reducerar på grund av att spjällmotorn som drar för mycket ström eller om det är något annat fel och motorns effekt begränsas.

Det finns givetvis något grundproblem som inte är löst...låt veta vad dom gör med din bil. Bmw borde så för kalaset.

Finns fler med samma problem?
2s
255
2sexy4u
640iA -11
OK låter väll som ett mindre problem =). Garantin på bilen har ju gått ut så är inte så säker på att Bmw är sugna på att stå för kalaset. Ska göra ett försök i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.