AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
799

Min GPS hittar inte!?

jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Har nu ett antal gånger försökt knappa på navin på min nyinköpta 525-01:a utan någon som helst framgång!
Den tjatiga tanten gnäller stup i kvarten om något i stil med "you´re leaving the registered road network" men jag har ju såvitt jag vet inte ens ställt in någon destination. Om någon sådan ändå skulle vara inställd, hur stänger jag av?

Sen när man ser kartbilden så är den ute och flaxar nånstans i skogen fast jag är mitt i stan!? Har knappat på alla menyer som finns och någon hette typ: current position. Där hittar den platsen där jag är. Men när man sen går tillbaka till vanliga kartbilden så är den borta på nåt helt annat ställe igen!

Vad gör jag för fel?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Gick in i servicemenyn och kollade, där står det 0 GPS-satelliter....så jag antar att nåt med GPS-mottagaren är kasst!?

Kan man göra nåt åt detta?
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
kan man på nåt sätt kolla om det är gps-mottagaren eller antennen som är paj? antennen verkar ju sitta rätt bökigt till så jag byter gärna inte i onödan....
Om du åker till BMW verkstad bör de kunna få felkod isåfall.
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Kan bara meddela att det löste sig på bästa och billigaste sättet!

Efter att ha rivit bort navin insåg jag att det inte ens satt nån antennkabel ansluten! Letade och letade, men ingen kabel nånstans....
Rev bort cd-växlaren för att kika om det låg nån där under. Då såg jag att det satt en antennkabel inkopplad i växlaren!? Tyckte det såg mysko ut så jag tog helt enkelt den och kopplade in i gps:en istället.....å vips så började satelliterna trilla in...:)

Så nu funkar det som det ska. Men vad är detta antennuttag på cd-växlaren till för egentligen???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.