|
|
|
|---|---|
|
Nu har jag läst en massa trådar här om riktigt oseriösa typer både här och i Sverige. Typer man inte bör befatta sig med. Men om jag nu vill ha hjälp med att importera rätt bil från Tyskland pga utbud snarare än pris, vem ska jag då anlita för detta tycker ni? Och hur mycket är det ok att själva tjänsten kostar? --Gunnar | |
| Jag har handlat BMW en gång från Halmstadbil det gick inte att hitta något negativt då utan det var mycket seriöst Länk | |
|
Varför inte göra det själv och köpa en bil ifrån en tysk auktoriserad BMW handlare istället för att riskera något? Jag var själv ytterst nära att köpa 325dT/320dT i Tyskland i höstas hos BMW Niederlassung via email/telefon, de flesta yngre säljare pratar engelska numera. Min plan var då att frakta hem bilen via Biltransport som kostade ca 7000kr från München-Malmö (Eurotransport). De bilar jag tittade på var alla i otroligt bra skick och var av "Premium selection" dvs med europa garanti på 1 år. Hade absolut vågat köpa en bil osedd av ett BMW Niederlassung. Jag hade helt klart föredragit detta framför att låta någon bilnasare via deras "kontakter" leta reda på min blivande bil där man har svårare att bedöma hur seriös källan varit. |
|
|
Varför inte importera den själv? www.mobile.de har du säker tittat väldigt mycket. I tyskland är det olagligt och kriminellt att ange felaktigt milantal. Därför ändras oftast, nästan alltid, miltal av den som importerar. Det är alltså på den svenska sidan som det mätarfifflas. Vad för BMW är du ute efter? |
|
|
Du kan anlita mig =). Skämt åsido, de flesta seriösa importörer har tyvärr försvunnit just för att det inte finns några pengar att göra längre. importbil.se är seriös, men frågan är vad han tar betalt. Men frågan är om du behöver hjälp, köper du av en stor handlare så hjälper de dig med allt. Det enda du gör är att flyga ner, inspektera bilen, betala och sedan så sköter handlaren utreggning och du kör hem. Glöm inte det obligatoriska stoppet i Burg. Behöver du hjälp med att rata objekt så lägg upp länkarna här. Det finns stor kompetens här som kan rata/godkänna bilarna genom annonsen. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Tack för alla svar. Planen lades om något. Cabben (den roliga bilen) får vänta till nästa år. Istället blev det nu den (praktiska bilen) E91 XDA 2010 som gått 370 mil. Nästan fullsmetad och till riktigt bra pris. På med en krok bara så ska färderna till byggvaruhuset bli fler och innehållsrikare :) --Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.