AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.556

Blir jag lurad?

Ville höra er experters råd angående en bil i Tyskland jag förmodligen ska köpa.

Länk

Vad tror ni? Det är ett bra pris för den bilen. Är det nått jag ska akta mig för?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Alltid svårt att veta. Har du varit nede och tittat på den?
Annars ser den fin ut, och trävligt utrustad för att vara en 118i.
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Priserna på 1-seriebilar från 2005 verkar börja på cirka 100000 här hemma. Då rör det sig oftast om 116i med advantagepaket, dvs ganska snålt utrustade. Att få en 118i med lite mer utrustning för samma pengar låter ju inte helt fel. Se bara till att göra ordentligt bakgrundskontroll. Kan meddela att biltypen (med navi - hyrt sådana flera gånger) inte är ovanlig som hyrbil - vilket ju i och för sig inte behöver vara negativt.
Jag köpte aldrig den förra men har hittat en ny som jag är funderar starkt på att köpa.

Länk

Vad tror ni om denna?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Bilen ser trevlig ut, men företaget inger inget större förtroende.
Kan ha fel, men min magkänsla säger att detta är en firma man ska akta sig för.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk Detta är det man finner under "Impressum" ungefär lika med firmabakgrund/ historik. Det står bl. a. Bilden ger en ganska enkel hänvisning till att detta är en "vimpelhandlare". Jag hade gått åt andra hållet och tittat efter en annan handlare, det finns inte ens ett namn angivet vem man kontaktar. Är det Dogan som är både firmanamn och familjenamn?
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.