|
|
|
|---|---|
|
vad exakt är membran för nåt och hur ser man att den är sönder var i motorn sitter den???? | |
|
Om du menar membranet som sitter på insugningsröret så ser man det inte. Man ser oftast inte heller om det är en spricka i ett membran. Detta membran sitter i bakkant på motorn mot torpedväggen till. = TRÅNGT! Man märker om det är sprucket på att tomgången är kass. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Förutom Mickes tips. Motorn tar oftast mer olja än den skall, samt att de bakre tänstiften är oljiga. Låt en verkstad göra det till fast pris (ca 1500:- inkl. material). Det är inte värt besväret att göra det själv eftersom skruvarna oftast har fastnat rejält och därför lätt dras runda. Detta gäller förståss om det är V8:an du undrar över. |
|
|
Tack Micke o PJ! jo det gäller en v8..hur låter elller går tomgången då i så fall??? |
|
|
Du känner det i hela bilen. Det känns som om motorn vill hoppa ur motorrummet. Konstigt nog så syns det inte på varvräknaren. Inte på min i alla fall. Mvh. Micke Olsson |
|
| Jag har nyss bytt membran och för mig hjälpte det. Se Länk för info. // CLiFF | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.