|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett bekymmer. Har puttsat på bilen hela vintern . Laddat batteriet 1 gång i månaden ,men inte startat den . Förutom en gång för ca 3 månader sedan ,när jag hade ute förarstolen ,lollade om airbagsslampan slocknade ,och det var okej. igår när jag kom hem från jobbet tänkte jag ta ut den , När jag öppnade dörren började det knäppa i bilen och innerbelysningen att blinka svagt. När jag satte i nyckeln och skulle vrida om hände inget förutom att det lät som ett flipperspel i bilen, i mätarhuset surrade det cdväxlaren jobbade. Fan vad är detta tänkte jag . kollade säkringarna inga söndriga. gick in och berättade för min sambo. När jag sedan gick ut igen för att kolla var det samma igen som ett flipperspel .Satte batteriet på laddning igen,kopplat bort polerna ,annars har jag laddat i motorrummet. Batteriet är original . tror du det har blivit korsslutning i det. Skall ta med startkablar ikväll när jag kommer hem från jobbet, och se hur det funkar . Man blir ju helt frustrerad när inte sin bästa vän funkar . Hoppas någon kan ge mig något råd om vad det kan vara. Gegga | |
|
Låter som att batteriet är urladdat bara! Klabbarparn |
|
|
Nu är jag glad igen.Kom hem från jobbet .körde fram min gamla trotjänare, kopplade till startkablar,och visst den starta med en gång . Batteriet har gjort sitt,det är ju iallafall sju år. Det första man gör imorgon är att köpa nytt . Gegga |
|
|
Kolla så att du har ordentlig jordkontakt - lossa minuskabeln och borsta bort ev.beläggningar både på klämman och polen kolla även mot karossen - skrapa o borsta - dra sedan åt ordentligt. Nu när du är igång är det lika bra att kolla jordflätan mellan motorn o karossen också - samma där - lossa o borsta rent ordentligt Lycka till // Ballder PS. Nu är det nära |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.