|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
pancho: Intressant att du märker av det med. Jag har helt slutat tanka på Preem, och märkte också av att förbrukningen gick ned. Sen skall vi inte heller glömma att det blivit varmare ute, det påverkar förbrukningen mycket. Tankade idag på Statoil i DK (8:79 DKK/L) och då hade den dragit 0,53L/mil. Det är grymt bra med tanke på att min kørcykel är ganska inspirerad för tillfället samt att den rullar på 18-tummare :-) |
|
|
Är dieseln i samma pris för dig i DK som i SV ? |
|
|
Nej, 1SEK = 1.3DKK så det blir ca 11.40 SEK/L men det är ändå ca 1kr billigare/L än Statoil hemma (12:36 tror jag dagspriset är). Fast sen får jag lön i DKK så jag försöker övertala mig själv att det är 1:1 förhållande med växelkursen när jag handlar i DK ;-) |
|
|
Min kärra har svårt att komma ned under 0,6 vid typiskt blandad körning. Bor där det är lite kuperat. Sannolikt drar bilen mer med Preems diesel. Kör OK/Q8 och Tanka nu, nu är jag nästan nere under 0,6. Kommer nog ner sen när vinterhjulen åker ned i källaren. Näe, inte lätt att matcha 0,56 i verklig förbrukning, men på datan är det nog möjligt, men den har aldrig stämt för min kärra. I vintras, när det var kallt -10 och nedåt, då var nästan 0,7 svårt att komma ned till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.