AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.808

Vad innehåller dynamic, advantage och comfortpaketen?

sk
43
skcorpion
BMW M3 E93 2008
Har ju precis köpt en 330 xd med dessa paket. Är det någon som vet vad dessa paket innehåller exat?

Jag har tydligen sportschassi och större bromsar också. Är det då lika som en med m-paket fast jag inte har bakdelen och fronten? Är det samma kjolar?

mycket frågor nu. Men är som sagt min första bimmer så man är lite färsk.

mvh
stefan
Roffa1
Tror ej att E90 x-Drive tillverkas med sportchassie. Om du har större bromsar så bör du ha 335:ans eller Performance.

Vad de olika tillvals pkt innehåller ser du hos: www.bmw.se
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
e90 x-drive går mycket riktigt inte att få med sportchassie men det gäller nog bara de allra nyaste modellerna. Har en 07:a själv och den har sportchassie. Chansar att detta gäller från när x-drive började gälla som modellbeteckning. En 07:a har ju x-drive men kallas inte så. Du ser stor skillnad på spoilerpaketen mellan m-sport och en vanlig, leta bilder så ser du ganska snart vad du har själv.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Eftersom jag precis köpt en 325i E90 med samma paket har jag letat en del de senaste dagarna. Jag har sjäv en gammal printad kopia för 330i 2006 och då gällde nedanstående:

Comfort 18500 kr
Aut avbländande innerbackspegel
Fällbart ryggstöd
Armstöd fram
PDC bak
Regnsensor
Klimatautomatik
Radio Professional
Farthållare

Dynamic 15800 kr
Belysningspaket
Sportchassie
Lädersportratt
Lättmetallfälg 17" dubbeleker 161
Sportstolar
Xenonstrålkastare

Avantage hittar jag inte för 330i, men för 325i tror jag att nedanstående ingick. Kostade 7900 kr för 325i.
Larm
Läderratt med multifunktion
16" al-hjul 156

Om det är någon som har en utrustningslista på 2005/2006 års 325i så skulle det vara trevligt med en kopia.

**BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Roffa1
Le Boeuf: Mig veteligen så finns det ej någon E90 med fyrhjulsdrift som har orig sportchassie inkl sänkta fjädrar o dämpare. Samtliga fyrhjulsdrivna E90x tillverkas & levereras med längre fjädrar o dämpare. Om man tidigare beställde en fab-ny E90x-07 med stora sportpaketet så levererades den utan sportchassie. (samtliga E90x har typ: Jeep stuke) oavsett årsmodell.

Detta är vad jag själv fått uppgift om, men det kan ju naturligtvis förhålla sig på ett helt annat sätt. (kanske någon som vet mer)

Sedan finns det ju vissa som själva sänker sina fyrhjulsdrivna E90x. Men då handlar det ej längre om originalutförande.
Visa användare
474
Le Boeuf
X3 20d A xLine xDrive -19
Ja då kan ju min vara sänkt i efterhand..måste kolla upp det.
sk
43
skcorpion
BMW M3 E93 2008
Tackar för svaren. Då har jag fått lite mera humm vad paketen innehåller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.