AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.041

Dörrsida släpper i överkant E36?!

Har suttit o sökt lite, då jag inte tror att jag är den enda som drabbats (Farsans gamla 325 cab hade samma problem), men utan resultat, så skrivar jag istället.
Dörrsidan släpper i överkant vid sidorutan. Limma tillbaka den mot underlaget i all ära, men det verkar som den ändrat form....så vad jag undrar över är om någon provat att forma om den med t ex varmluftspistol, eller någon annan trevlig optimal lösning.....
sk
117
skaunepauen
320D GT - 14
Har ungefär samma problem! Hade varit kul om någon haft en riktigt bra lösning, dörrsidan sitter ju bara på plats ett tag och släpper sen igen. Tråkigt som tusan!
Om tillfälle (eluttag...) ges imorgon, ska jag prova lite försiktigt m varmluftspistol, återkommer med besked. Är ju ingen allvarlig brist, men tusan så irriterande - ser det ju varje gång man ska öppnar dörren!

Jesper Hammarstrand
Lossa dörrsidan änvänd sedan limpistol med lämplig limstav och limma fast plastfästet mot dörrsidan.

Om fästet är kraftigt deformerat så bör det ju gå att rikta lite med varmluftspistol som Jepson75 säger..
gO
1.407
gOry
335i Touring
De sitter en plastlist i överkant av dörrsidan som klickar fast i metallhakar mot dörren, denna list kan släppa helt från dörrsidan, även plasten som håller i dom vita plastnitarna runt om kan släppa från dörrsidan, så de är att ta isär och limma till baka dessa och byta till nya plastnitar.

Länk

Jag har bytt alla vita plastnitar, och limmat tillbaka allt som var löst, och nu sitter de!
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Limmar du så får vi hopaps inte fönssmototrerna pajar får då får du bryta upp limningen - min cab har också haft samma problem men jag limmade listen i dörrsidan och fäste sedan på clipsen som det är tänkt - då kan man fortfarnde demontera dörrsidan vid behov.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du skall ju absolut inte limma fast dörrsidan på dörren utan limma fast fästet på dörrsidan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.