|
|
|
|---|---|
|
Hej, På termostathuset finns det en sensor med en kontakt på. Om denna sensor demonteras av från huset, blir det då ett hål in i huset, dvs. ska denna sensor vara monterad för att det skall vara tätt? På min bil har denna sensor smulats i sönder av någon anledning och jag hart kratsat bort mycket smulor men det ser inte ut som om det är något hål in i huset, någon som vet? Bilen är e38 750 1999. Mvh Tomas | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det är normalt ingen sensor utan det är en vaxfylld värmepatron som gör att motorstyrningen på elektrisk väg kan öppna termostaten vid behov. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaret, Min fråga är då om jag kan byta den utan att ersätta hela termostathuset? Det ser iallafall ut så, där är ett klips som är demonterbart. Nästa fråga blir om det går bra att köra utan denna värmepatron, tills jag har fixat en ny? Mvh Tomas |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tveksam om den finns som lös reservdel ser inte ut så. Länk Det bör gå att köra bilen utan den funktion, termostaten öppnar ju på normalt sätt också, men var vaksam på bilens temp. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.