|
|
|
|---|---|
Bläckis |
Har bytt värmeventil men det kommer fortfarande värme inte ur utblåsen utan runt ikring utblåsen framme vid benen!! Finns det spjäll som måste smörjas eller!!?? Help, its hot!! |
|
Köpte du en ny värmeventil?? I annat fall så brukar begagnade falera i funktion ganska snabbt enl. mina erfarenheter på E28:or iaf. Mvh Janne. |
|
Bläckis |
Ja värmeventilen är ny (monterad av BMW i Karlstad) så det felet kan det inte va!! Har en icke fungerande AC om det nu betyder något!! HBH |
|
Ok! Tyvärr har jag inte någon erfarenhet av ditt problem.. Men jag kan ju misstänka/tro att någon elmotor(om du nu har acc)till dem nedre spjällen kan ha gett upp av någon anledning(kanske kärvat ihop pga lång ståtid?). Ev. KAN det väl hjälpa att smörja upp spjällen/motorn.. Men detta är en gissning från min sida. Kanske finns en säkring som brunnit? Mvh Janne. |
|
| Hej Bläckis, Jag hade ett liknande problem men min 535iA -91. som hade stora kliman. Dock uppträdde felet bara någon enstaka gång och då efter flera timmars färd. i nio fall av tio försvann det om jag stannade och slog av tändningen. Kändes som styrprogrammet behövdes "bootas om" (vilket det ju i princip gör när tändningen slås av och alla stegmotorer återgår till stängt läge). Jag tror också på teorin att du kan ha någon felaktig stegmotor. P.S. har lite bilder på hur det ser under mittkonsolen, som jag kan maila. | |
Bläckis |
Tjena Powertoy! Skicka gärna bilder på hur det ser ut under mittkonsolen!! Tack på för hand!! Skicka till backlund.stansert@bredband.net HBH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.