|
|
|
|---|---|
|
Jag ska lyfta en M50 ur en E34, men jag hittar inga öglor att lyfta den i, så frågan är vågar jag lyfta den i grenrör och insug ? eller finns där något lämpligare ställe ? Mvh Nordstedt BMWCS #6891 | |
|
hmmm... Insuget är ju komposit plast, så det skulle inte jag lyfta i iaf. Om jag inte kom ihåg fel så fanns det öglor på min 91a. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Ja jag tycker att det verkar riskabelt och lyfta i insuget men hittar fan inga öglor. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 |
|
|
När jag bytade på en 525 så demonterade jag insuget, under insuget närma växellådan så finns där en hållare som sitter i två skruvar in i blocket. I den hållaren skruva jag fast den ena kedjan. Sen den andra kedjan i motorns framkant som hade en ögla. Har du ingen ögla där så hade jag lyft den i grenrören, gärna så långt fram som möjligt. Mvh Emil |
|
|
Ok, vill gärna slippa demontera insuget om det är möjligt. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 |
|
|
Det visade sig att min motor saknade lyftöglorna, så jag fick helt enkelt bygga egna. Mvh Nordstedt BMWCS #6891 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.