AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
810

Coupe fläkten död?

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Tjenare mina BMW polare,har en liten undran angående min coupefläkt.Bilen har stått still hela vintern och skulle starta den häomdagen,den gick igång utan problem men fläkten var stendöd,nu till min fråga,är den mycket svår att byta eller kan jag som amatörmekare klara det själv?Tar man det från motorn eller inne i coupen?Har letat i forumet men inte lyckats hitta nått om detta.Hoppas på ett snabbt svar så att man kan njuta av körningen och kylan från en frisk fläkt.

MVH
Danne

Har skådat ljuset,BMW frälst...
Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Glömde säga att det gäller min e46 coupe-00 323

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Är det ingen som vet hur man kommer till fläkten??

MVH
Danne

To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Jag skulle tro att felet ligger någon annan stans: räle, fläktmostond,, säkring ...Har du kollat upp allt detta?

Man kommer till fläkten från motorutrymen, sitter under coupefiltren.
Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Tack för ditt svar Tomas,ska ta och kolla upp säkringar och relä i morgon.Om det är fläktmotståndet så skulle ju fläkten gå på den högsta hastigheten vad jag vet,men jag kan ju ha fel,är ingen expert på det ju:):) Glömde säga att jag har kliman där man justerar hastigheten steglöst,om det har med saken att göra.

MVH
Danne

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Har kollat säkringar nu men hittade inga som var sönder,hittar inga relä var jag än tittade.Finns det nånn som kan förklara var dom sitter,är dom samlade eller utspridda i hela bilen?Snälla hjälp mig!!!

MVH
Danne

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Har nu kollat upp fläkten ordentligt,det visade sig att fläktmotorn hade satt sig över vintern(bilen har stått avställd i garage hela vintern),men det visade sig vara nog med lite smörjning och lite snurrande för hand så funkar den som nytt igen.Skitskönt att det funkar igen,nu ska jag bara ställa på den och bara njuta som bara den:):):):)

MVH
Danne

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
En sak,fick nys på ett program som heter Autodata och där kan man bla se var alla relä och säkringar plus alla andra komponenter sitter i bilen,finns det någon annan som har erfarenhet av detta program???

MVH
Danne

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.