|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Några lik tycker jag inte det var. I alla fall inte visuellt. De båda E36:orna och E46:an var köpta hos auktoriserad BMW handlare i staden. Svensksålda med fullstämplade böcker. 318 touringen hade i och för sig 16.000 mil bakom sig när jag köpte den. Men den var fin. 320 E36 hade gått 12 eller 13.000. Och E46:an hade en ägare och rullat knappt 6000 mil. Den glänste vackert i Staulgrau i bilhallen! Rosten upptäcktes innanför dörrarna och under lacken! innifrån alltså!? Handlaren bytte ju dörrar och luckor på den på garantin. Men man tycker inte det borde behövas på dom milen, inte sant? Men några lik var det inte. I så fall är min V70 också ett lik då den har fått utstått hårdare behandling med tunga släp, småbarn mm mm. /L |
|
|
Vi har två söner. Ene sonen har en 330 E46 och andre sonen med sambo har en S40 140 hk. De köpte denna pga av sambo = gråsosse och Volvoälskare. Den är en automatare och de kommer inte under 0.95 på långfärder till Norge som de besöker 2-3 ggr/året. 330 med sonens tunga fot har lägre förbrukning blandad körning. Nu äntligen har sambon insett att BMW inte enbart är ett status eller pizzamärke utan de kommer att byta till 325 Touring. (husköp) Varför bestämde hon då. Jo yngste sonen har inte köööööööörkort, inte pga av ålder utan av lättja som jag säger. De är inte belåtna med S40. Utom med sittkomforten som är utmärkt. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Leffo: Byter man dörrar och luckor på garanti på bilar som gått 16.000 mil? Eller var den enbart på E46? Måste ju bara betyda att din BMW handlare är en reko kille och vill inte se rost på en gammal (fin) BMW. Men vi får sluta att pajkasta nu för alla är vi saliga i vår tro och pratar för vår sjuka moster. Men ett är säkert och vi körde över 22.000 mil själva med vår 323 och dess reperationer var inte många. Däremot så lagade vi rost på vänster långsida på motorhuv. Klassiskt ställe enl. BMW. Och vi har bytat absgivare + kamaxelgivare på vår före detta E39. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Det var bara på E46:an garantin täckte rostreparationerna. Rostangreppen på de andra BMW bilarna fick jag vackert bekosta själv. Men jag gjorde bedömningen att det var värt att rostlaga dem eftersom bilarna i övrigt var i bra skick. Men det är inte roligt när man sköter en bil till punkt och pricka. Tvättar, vaxar och putsar och ÄNDÅ kommer rosten!? Då måste det vara något som är knas med rostskyddet på fabrikslinan? /L |
|
|
Min salig fader köpte en 1 år gammal Volvo 244 GLE -77. Alltså 1978. Hade gått 1500 mil. När våren kom 1980 och jag fick tillstånd att tvätta, skinna och vaxa så fick jag också se massor av rost. Ingen garanti inte. Rosten berodde enligt Volvo på nya vattenbaserade lacker men det kröp fram efter en tid att det också berodde på dålig oren plåt från Polen. I BMW.s fall vete f-n. Vi har bytat huv och lucka på 325.an. Otroligt lite rost under huven och en liten prick på luckan. Men inga problem att få de bytade. MEN.........i helgen upptäckte jag att även den nya luckan hade två små 3 mm stora rostangrepp på de nedre ytterkanterna. Varit i kontakt med BMW och de byter igen. Enligt dom så är det deras lackerare som gjort ett dåligt jobb för det är inte helt nya luckor (så klart) utan förmodligen tidigare rostlagade. Detta är inte bra av ett premiummärke. Men vad det beror på vete f-n. Miljöpartiet kanske............. Eller................... Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Jag har för mig att jag fick NYA utbytesdelar till min E46. Jag tittade till bilen när den var inne för rostlagning. Och man var i full färd med att montera nytillverkade "mattsvarta" dörrar och luckor på min. Sätter man dit begagnade delar numera? |
|
|
Detta var i höstas. Jag har kanske fel men fick den uppfattningen när BMW sa att det var en lokal lackerare och jag fick inte lämna in den till någon annan lackerare för åtgärd. Bilen är silver och under lacksläppet på koffertluckan kan man se mörkt grått som jag trodde var tidigare lack. Känner ju en del lackerare modell mindre som gör kanonjobb! Allt från HBG till Jönk. Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Nu har jag köpt V50 i Lund. |
|
|
Grattis! Mvh/ Niclas |
|
|
Länk välkomnar dig. ------- //Lövet |
|
|
Misstänker att du valde det bättre valet av två bra val ;) /L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.